Cindy Crawford ble et denimikon etter hun spradet rundt i et par avkuttede Levis-jeans i Pepsi-reklamen fra 1992. Nå har hun endelig designet sine egne par.
Den 51-årige modellen har samarbeidet med Re/Done som spesialiserer seg på å fornye vintage Levis-modeller. Skaperne Sean Barron og Jamie Mazur fikk nyss i Crawford sin forkjærlighet for jeans da hun postet et bilde på Instagram etter at modell-datteren hennes stadig gikk i bukser signert Re/Done.
– Jeg husker at jeg var besatt av mine 501-jeans, og Levi´s var det eneste vi brukte. Så da jeg startet å følge Re/Done på Instagram postet jeg et bilde av meg i mine gamle Levi´s fra 90-tallet med caption «I was doing Re/Done before Re/Done», sier Crawford til Vogue.
Vipps tok Re/Done kontakt og et samarbeid var i verks. «The Crawford», som kolleksjonen heter, består ikke bare av jeans, men også av en hettegenser (med bilde av Crawford i Levi´s), collegegenser og t-skjorte.
Ifølge supermodellen skal en ekte 90-tallsjeans sitte som støpt rundt rumpen og lårene, men være litt løsere på leggen og rundt anklene. De skal ikke ha like høyt liv som de «mom jeansene» vi er vant med å se i butikkhyllene i dag, men sitte godt på hoftene.
Crawford annonserte samarbeidet med denne snasne snutten på Instagram:
Kolleksjonen er å få kjøpt i Re/Done sin nettbutikk, samt blant annet Barneys og Colette fra midten av september.
Les også: Se Cindy Crawfords datter i stor parfymekampanje