Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Victoria's Secret er solgt
Victoria's Secret Fashion Show i 2018. Foto: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic

Solgt

Men er det for sent for den en gang så mektige undertøysgiganten?

Victoria’s Secret har de siste par årene måttet tåle krass kritikk, spesielt for mangelen på mangfold både på og utenfor catwalken. Pluss på sviktende salg, kopianklager og generelt dårlig stemning, og du har et selskap i krise.

Etter uker med spekulasjoner ble det i dag klart at Victoria’s Secret nå har fått en ny eier.

Verdt 1,1 milliarder dollar

Det er det private equity-selskapet Sycamore Partners som har sikret seg aksjemajoriteten i Victoria’s Secret fra L Brands. De eier med det 55 prosent av selskapet, mens L Brands eier 45 prosent, inkludert underlinjen Pink.

Avtalen verdisetter undertøysgiganten til 1,1 milliarder dollar, skriver Business of Fashion.

Styreleder og toppsjef i L Brand Leslie Wexner fratrer sin stilling, men blir i styret som såkalt chairman emeritus.

Victoria's Secret er solgt
En av englene under Victoria’s Secret-showet i 2018. Foto: Axelle/Bauer-Griffin/FilmMagic

Victoria’s Secret i krise

Men er det for lite for sent for det kriserammede undertøysmerket?

Det har nemlig stort sett bare vært dårlige nyheter fra den kanten i det siste. Nå sist ble selskapet tatt med buksene nede etter å ha dumpet hundrevis av bh-er rett i søpla.

Et jevnt gjennomtrekk på toppen har heller ikke hjulpet på. Toppsjefene ved den en gang så mektige amerikanske undertøysgiganten har falt som fluer, og i fjor høst forlot også markedssjef Ed Razek sin stilling etter svært så kontroversielle uttalelser året før. Hans navn kom forøvrig nylig opp igjen i en rapport som avdekker omfattende mobbing og seksuell trakassering i selskapet.

Det som en gang var verdens største og viktigste moteshow, Victoria’s Secret Fashion Show, hadde sine dårligste seertall noensinne i 2018, og i fjor ble det hele avlyst.

Les også
Fra norsk tradisjon til innovasjon

En slags snuoperasjon var på trappene allerede i 2018, men det må mest sannsynlig mye mer til enn å relansere en badetøyslinje skal undertøysmerket stable seg på bena igjen.

Les også: Bella Hadid bruker FaceTune? Ser slik ut

Siste saker

Mest lest nå
Les mer