– Jeg håper folk elsker det, sier 24-åringen.
At mange ser til Sofia Richie for stilinspirasjon er det ingen tvil om. Spesielt etter bryllupet hennes i Sør-Frankrike i april har 24-åringen vært på alles lepper og hylles for sin elegante og luksuriøse stil. Så det er nok mange som jubler over nyheten hun nå kan avsløre.
I et intervju med Who What Wear forteller Sofia Richie at hun lanserer sitt eget klesmerke.
– Estetikken er veldig min vibe, sier it-jenta til magasinet.
– Jeg sørget for, ved å prøve hver eneste prøve, at det virkelig er estetikken jeg har hatt på meg. Det er hundre prosent meg, sier hun videre.
Richie, som anser Jacqueline Kennedy Onassis som hennes stilikon, forteller at hun også har fått inspirasjon fra storesøsteren Nicole Richie.
– Jeg har sett Nicole designe i årevis med House of Harlow, og det har definitivt vært inspirerende for meg, sier hun.
– Jeg har tatt notater og lært mye. Vi trenger ikke å være folk som bare slenger navnet vårt på ting. Vi kan være lidenskapelige og være involvert.
Men Sofia Richie skal ikke designe klærne alene.
It-jenta forteller at hun samarbeider med en designer som heter Cass.
– Cass kom hjem til meg og vi satt i hagen i joggebukser. Vi begynte med ting i livet som inspirerer oss. For meg var det kunst og musikk. Vi bygget hele historien på ting som inspirerer oss, sier Richie.
Hun innrømmer at det ikke er quiet luxury hun pleier å gå for når hun setter sammen antrekk – til tross for at det er det mange komplimenterer henne for.
– Quiet luxury, begrepet, høres veldig fint ut, så jeg slår ikke ned på det. Men stylisten min Liat Baruch og jeg begynte å jobbe sammen for omtrent tre og et halvt år siden, og da vi møttes var ordet vårt tidløst, forteller Richie.
– Jeg føler meg mektig i det jeg har på meg. Jeg gikk virkelig inn i meg selv og spurte «Hva har jeg på meg når jeg føler meg som mitt mest mektige jeg?». Og det er i mer sofistikert og tidløse antrekk.
Detaljene rundt klesmerket til Sofia Richie er enda ikke kjent.
Vi vet altså hverken hva merket skal hete eller når det lanseres. Men 24-åringen legger ikke skjul på at hun har store håp og drømmer for kleslinjen.
– Jeg vil at de som kjøper klærne skal føle seg bra i de. Jeg håper folk elsker det, sier hun.