Slik var Oslo Runway

Publisert:

Del innlegg:

Gårsdagen markerte en ny start for Oslos motescene, med fem visninger under Oslo Runway-paraplyen. PR-byrået This Is Pr står bak, med prosjektleder Ditte Kristensen i spissen. Se bilder fra de fem som viste under. Alle foto InDigitalImages

By TiMo

Tine Mollatts merke har blitt et av mote-Norges største eksportartikler, etter lukrative samarbeider med Pia Tjelta, og senest Gwyneth Paltrow. Våren 2016 var like feminin, myk og bohemsk som tidligere, med en romantisk fargepalett i pastelltoner og vintage-inspirerte fasonger.

timo5

timo8

timo4

timo3

timo2

timo7

timo6

Johnny Love

John Erling Vinnem introduserte kvinneklær for første sesong, en naturlig utvikling etter markant vekst de siste årene. I likhet med herreklærne bærer kvinnelinjen et jordnært preg, med enkle snitt og brukervennlige fasonger.

jlove8

jlove7

jlove5

jlove6

jlove4

jlove3

jlo2

jlove1

Les også: Motemerker i vekst – Johnny Love

Christina Ledang

Designeren og Pudder Agency-stylisten har studiebakgrunn fra England, og debuterte med en rekke latexplagg i separatvisning våren 2012. Gårsdagens visning var fri for gummi, med lette pastellkjoler, stramme håndvesker og a-former.

ledang1

ledang2

ledang3

ledang4

ledang5

ledang6

ledang7

ledang8

Anne-Karine Thorbjørnsen

Oslo Runways mest ukjente navn har bakgrunn fra prestisjefylte Central St Martins, og har tidligere presentert under moteiniativet UP. Som den minst kommersielle av designerne, skilte Thorbjørnsen seg ut med overdimensjonerte former, dekonstruerte detaljer og sportsreferanser.

annekarine1

annekarine2

annekarine3

annekarine4

annekarine5

annekarine6

annekarine7

annekarine8

Epilogue by Eva Emanuelsen

Eva Emanuelsens visning ble av flere, deriblant Costume-redaktør Hege Aurelie Badendyck, trukket frem som sesongens sterkeste. Maskuline snitt ble brytt opp av feminine prints, løse silkeplagg og store frakker.

epilogue3

epilogue4

epilogue5

epilogue6

epilogue7

epilogue8

epilogue9

epilogue10

Jostein Wålengen
Jostein Wålengen er redaktør for Melk & Honning. Han startet i Natt&Dag i 2007, og har siden jobbet som skribent, stylist og konsulent for en rekke magasiner, artister og klesmerker. I 2012 åpnet han klesbutikken NR.9, som han fortsatt eier og driver. Jostein bor og jobber fra Oslo.

Siste artikler

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...

Hudpleie til barn? Shay Mitchells nye merke skaper debatt

Skuespilleren Shay Mitchell og forretningspartneren Esther Song har lansert et nytt hudpleiemerke for barn - og reaksjonene lot...

Janka Polliani lanserer eksklusiv jakkekolleksjon med Villoid

Denne høsten går moteprofil Janka Polliani fra front-row til designstudio - og resultatet er en kolleksjon som oser...

Dette er kåpen alle vil ha denne vinteren

Klassikeren som aldri går av moten, har fått en oppgradering denne vinteren - og den lille detaljen gjør...

Olivier Rousteing forlater Balmain

Balmain kunngjorde i dag at motehuset og kreativ direktør Olivier Rousteing har valgt å gå hver sin vei...

Få julebordsgløden med Sophie Elise – hennes beste tips til vinterens selvtillitsboost

Nå som mørket senker seg og julebordsesongen er rett rundt hjørnet, er det lite som løfter humøret mer...

Menneskelig innsikt møter teknologi: This Is Creative satser på Performance Marketing

Det kreative kommunikasjonsbyrået This Is Creative tar et nytt strategisk steg. Etter mer enn 20 år i skjæringspunktet...

9 fine kjoler til julebordet

Julebordsesongen er her - og med den, unnskyldningen for å skinne litt ekstra. Nå skal det glitre, men...