Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Slik har GANT gjenoppfunnet den preppy stilen fra 80- og 90-tallet

Undergraver det stereotypiske bildet av preppy-betegnelsen.

Det siste året har GANT vært igjennom en stor stilforandring. Men i over 70 år har merket oppdaget, lekt med og gjenoppfunnet den preppy stilen.

I 2020 lanserte de en rekke initiativer som en del av reisen mot en helt ny preppy holdning.

Det inkluderte et samarbeid med det italienske Blender-eide skomerket Diemme, en egen kolleksjon med den britiske kunstneren Luke Edward Hall samt en rekke samarbeid med både lokalt og globale influencere.

Og mer blir det. Det amerikansk-svenske klesmerket har en hel rekke samarbeid på agendaen fremover. Både med andre klesmerker og også på tvers av bransjer.

Deres nyeste kampanje Shaping Preppy Since 1949 tar for seg fire Paris-baserte creatives og deres tolkning av den preppy stilen som utfordrer og undergraver det til dels svært stereotypiske bildet av preppy-betegnelsen.

Du kan lese mer om kampanjen her.

GANT jobber også tett med en rekke influencere, blant annet norske Madeleine Pedersen, Maren Schia og Tibor Rosetti.

Denne sesongen tar merket nye steg med flere og dristigere street style-inspirerte plagg. Med inspirasjon fra de kantede, geometriske fasongene fra brutalistisk arkitektur og fargene fra de kystinspirerte plaggene funnet i GANT sine egne arkiver, gjenoppfinner kolleksjonen den ikoniske preppy looken fra 80- og 90-tallet tilpasset til i dag.

Se kolleksjonen på gant.no.

Les mer

Nyeste saker fra Melk og Honning