Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Skogiganten mener kvinner fortjener mer

 

Selv med et aldri så lite presidentbytte, er det lite som har fylt sosiale medier mer enn helgens kvinnemars de siste dagene. To professorer tror hele 4,6 millioner amerikanere vandret med samme mål!

I 2011 kom den romantiske komedien «No Strings Attached», der Ashton Kutcher spiller mot Natalie Portman. Samme år vant Portman en Oscar for «Black Swan», men i et nylig intervju med britiske Marie Claire kan hun fortelle at Kutcher fikk det trippelte i lønn. For to år siden tjente kvinner 86 % av det menn tjente – og det her i Norge; landet som ligger på tredjeplass over verdens mest likestilte land.

Les også: Girls-stjernene pryder forsiden til spesialutgave av motemagasin

Denne problematikken ønsker Bianco nå å rette fokuset på i deres seneste kampanje kalt «Equal Pay Is Not Enough». Det danske skomerket er lei av hvor mye dyrere det er å være kvinne enn mann og spør om det virkelig er nok å tjene like mye som en som smører body lotion i ansiktet.

Med hashtaggen #WomenNeedMore er Bianco neppe de siste til å opp kampen, men heller ikke de første. Maria Grazia Chiuris første kolleksjon for Dior hyllet de hunkjønnede og Monki har lenge stått i bresjen for kvinnekamp. Så selv om Celina Midelfart ikke føler seg diskriminert nok for å kalle seg feminist, lar Biancos kampanjeleder Tatiana Christensen seg ikke stoppe.

– Hvis noen provoseres av filmen, kan vi bare si at vi ikke finner den halvparten så provoserende som virkelighet, der likelønn fortsatt ikke er en realitet, forteller hun i en pressemelding.

Les også
Stilorama: Emilie Skolmen

Se kampanjevideoen som merkets PR Manager, Ane Rahbek Petersen, kaller en appell i debatten:

Se også: Dette er årets sko

Siste saker

Mest lest nå
Les mer