Se Ruby Dagnall i norskprodusert Adidas-kampanje

Hyrer inn norsk produksjonsselskap.

Onsdag slapp Adidas’ nye kampanje for en moderne utgave av sneakermodellen Ozweego som bygger på klassikeren fra 90-tallet. I denne versjonen har sportsgiganten sett nærmere på Ozweego 3 – sneakersene som så dagens lys i 1998 og som var en løpesko omfavnet av streetwear-kulturen.

Bak den kreative kampanjen står Elise By Olsen og Morteza Vaseghis produksjonsselskap Ecudorp. Kampanjen består av en kortfilm, og føyer seg inn i rekken av Adidas’ samarbeid med unge skapere på Instagram.

Kampanjevideoen tar utgangspunkt i Generasjon Z, og skal fortelle historien om et individ som bryter ut fra den undertrykkende sosiale ordningen på leting etter mening og individualitet.

Det er Vaseghi som er kreativ leder for kortfilmen. Med er også kunstner Ruby Dagnall, regissør Leonard van Vuuren og artist Niilas. Kampanjefilmen er skutt på tre ulike og alle ekstreme lokasjoner rundt om i Skandinavia: Gaustatoppen i Norge, sanddynene på Skagen i Danmark og de grønne åkrene utenfor Oslo.

Se kampanjefilmen her:

Les også: Hvorfor vil folk ha ferdig nedslitte sneakers?