Se Alexander Wang sitt nyeste samarbeid med adidas

Fra Raf Simons og Stella McCartney til Kanye West og Pharrell – adidas har virkelig fått igjen for designersamarbeidene sine. Nå er det Alexander Wang som står for tur da han slipper sin andre kolleksjon for det tyske sportsmerket.

Forrige sesong var fotballtøy i fokus, men nå er det sykling og raving som er den største inspirasjonskilden bak kolleksjonen. Tenk et sykkelbud som skal på rave rett etter jobb. Skutt av Juergen Teller viser lookbooken at fargene gul og svart dominerer – helt i tråd med den raske kolleksjonen som består av sykkelshorts, finlandshetter, jumpsuits, joggebukser og jerseys.

Designersamarbeidet er unisex og består av 27 plagg som skal passe like godt til både kvinner og menn. Store deler av kolleksjonen er dekorert med teksten «ALT DIMENSION» og prydet med adidas-logoen som er snudd 180 grader.

The Adidas Originals by Alexander Wang byr også på en helt ny sneakersmodell. «AW Hike Lo» er i semsket skinn med den kjente boost-sålen til adidas.

Alexander Wang er som vanlig kreativ når det kommer til det aller første slippet av kolleksjonen. For de som var så heldig å være i New York City i helgen kunne de få være med på litt av en skattejakt. Reklameplakater var plassert rundt om i den store byen med et telefonnummer som gjorde at de heldige kunne legge inn en bestilling.

Kolleksjonen vil være tilgjengelig i utvalgte adidas og Alexander Wang flaggskipbutikker, samt online, 5. august.

Les også: Nå har Off-White-designeren latt seg inspirere av Prinsesse Diana