Den svenske-australske søsterduoen samarbeider tungt med Gina Tricot for høst 2015, og har i den anledning blant annet gjort en cover på Bobby Vintons «Blue on Blue». Kampanjen, døpt Say Blue, hyller denimens ulike former.
Bandet har fått mye ros for sin 70-talls-inspirerte stil, i stor grad utviklet av den svenske stylisten Nike Felldin – også kjent som bloggeren «DearNike». 23-årige Felldin har forøvrig også stylet Gina Tricot-kampanjen, og driver nettstedet Space Matters – hvor Say Lou Lou er gjesteredaktører.
– Denim og musikk har alltid gått hånd i hånd, og med den sterke 70-tallsinspirasjonen var det naturlig å gå videre med dette, sier PR-sjef Alexandra Davidsson i en pressemelding.
Musikkkoblingen vil prege butikkjeden i tiden fremover, som senere i år vil arrangere et liveshow i Stockholm med ulykkelig kjærlighet som tema (!).
Se backstage-video under.
https://www.youtube.com/watch?v=kEV87LCcWgE