Skuffende salg skal være en av årsakene.
Ifølge Business of Fashion skal samarbeidet mellom Adidas og Beyoncé være ved veis ende. Samarbeidet skal avsluttes senere i år, etter at en ny kolleksjon fra Ivy Park har kommet på markedet.
Adidas startet samarbeidet med popstjernen i 2019 for å utvikle produkter for Ivy Park, merket som hun eier og lanserte noen år tidligere.
De første produktene fra kolleksjonen, Adidas x Ivy Park, kom på markedet i januar 2020, akkurat i det pandemien begynte å ta tak.
Les også: Norsk modell hanket inn til Beyonce sin nye Ivy Park-kampanje
Siden den gang har samarbeidet gitt salgstall som var godt under Adidas sine forventninger.
Omsetningen falt med mer enn halvparten i 2022, det vil si at de kun omsatte for cirka 40 millioner dollar. Det selskapet hadde satt som mål var en omsetning på 250 millioner dollar.
Tidligere denne måneden sa Bjørn Gulden, administrerende direktør i Adidas, at det generelt har vært en vanskelig tid for musikerene sine klesmerker. På grunn av avlyste turneer og festivaler under Covid, så har det vært vanskelig å få merkene til å vokse. Gulden mener at det bør være lettere å markedsføre disse produktene nå.
Gulden startet som administrerende direktør i Adidas i januar, og vil snu den synkende trenden hos merket.
Selskapet håndterer allerede konsekvensene av at de kansellerte Yeezy-partnerskapet. Det gjorde de etter at de kuttet båndene med musiker og designer Ye aka Kanye West, fordi han kom med en rekke antisemittiske uttalelser.
Beyoncé introduserte for øvrig i forrige uke en egen kolleksjon i samarbeid med det franske motehuset Balmain.