Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Disse merkene gjør en innsats for å støtte Rosa sløyfe. (Foto: Julianne Leikanger)

Handler du hos disse merkene nå, kan du støtte Rosa sløyfe

Støtt de som støtter andre når du handler denne måneden.

Oktober er den rosa måneden. Det betyr at vi går sammen om å legge ekstra fokus på noe så viktig som kampen mot brystkreft. Det pleier ikke være mangel på initiativ eller engasjement som støtter opp om temaet hvert år – men skalaen strekker seg gjerne fra salg av rosa merch og stæsj til mer omfattende samarbeid og kampanjer.

I tillegg til å bære en pin med rosa sløyfe i oktober for å bidra til å gi aksjonen oppmerksomhet, eller gi en pengegave direkte til Kreftforeningen og Brystkreftforeningen – kan du også støtte de som støtter.

Årets aksjon fokuserer på research for tidlig oppdagelse av kreft – fordi tidlig oppdagelse redder liv.

Vi i Melk & Honning ønsker å løfte frem noen merker som i år gjør en ekstra innsats for Rosa sløyfe. Handler du hos disse 7 merkene, er du med på å støtte, du også.

Rosa måned hos Lindex

Med initiativet Pink, kjører Lindex rosa måned hvor 10 prosent av salget går til Rosa sløyfe-aksjonen. Pink Collection består av myke og koselige – og rosa-aktige! – plagg som passer perfekt inn i høstgarderoben. Utvalget finnes til både store og små.

Lindex har en egen Pink Collection som støtter aksjonen. (Foto: Instagram @lindexofficial)

Skappel x Rosa sløyfe

Den 11. oktober lanserte Skappel det de kaller for årets viktigste plagg. Det er naturlig nok snakk om en strikkegenser, i kjent Skappel-stil. I tillegg er den strikket av norsk lammeull, for første gang.

I fjor sto Skappel-familien, altså Dorthe Skappel, Maria Holzweiler Skappel og Marthe Skappel, bak designet av Rosa sløyfe-pinen for 2020. Nå bidrar de til kampanjen gjennom en egen strikkegenser, der de donerer 10% av salget. Genseren er litt oversized, og kommer i en hakket mer subtil rosafarge enn det vi gjerne forbinder med aksjonen. Det er faktisk også en matchende hatt å få!

Skappel har laget egen genser for å støtte aksjonen. Og matchende hatt! (Foto: Skappel)

Rosa treningstilbehør

Tights.no, en av Norges største nettsteder for treningstightser, kosttilskudd og annet treningstilbehør, gjør sitt for å bidra til en rosa oktober. Og det for aller første gang i år.

En egen kolleksjon bestående av fresht, rosa-aktig treningstøy og tilbehør donerer 15 prosent av salget til aksjonen.

Tights.no har lansert eksklusiv kolleksjon med alt du trenger til trening for Rosa sløyfe-aksjonen. (Foto: Instagram @tights.no)

Kid med eget design

Kid Interiør er en av aksjonens hovedsponsorer, og salget av Rosa sløyfe-produkter går rett til kampanjen. Men i tillegg har de også kommet med noen egendesignede produkter, laget spesielt til aksjonen. Kolleksjonen inneholder både rosa duftlys, gryteunderlag og termoflaske i rosa marmor.

I oktober selger Kid en rekke rosa produkter laget spesielt til aksjonen. (Foto: Instagram @kidinterior)

Helgeblomster for en god sak

Har du for vane å unne deg en bukett friske blomster i ny og ne, du også? I oktober er Mester Grønn med på Rosa sløyfe-laget, med en rekke produkter og blomster hvor en andel av salget støtter aksjonen. Blomstene er vel ekstra fine på stuebordet når du vet at de bidrar til en viktig sak, er de ikke?

I tillegg finner du tilbehør som passer helt supert som gave eller en ekstra oppmerksomhet, som for eksempel sjokoladekuler, telys og nett.

Din neste blomsterbukett eller gave til noen du er glad i kan like godt støtte Rosa sløyfe-aksjonen. (Foto: Instagram @mestergronn)

Vita x L’Oréal x Rosa sløyfe

Vita har tidligere vært med på Rosa sløyfe-aksjonen i oktober, og i år kjører de en salgskampanje som støtter saken.

Et utvalg varer på salgskampanje fra blant annet L’Oréal, Maybelline og Essie gir 5 kroner til Kreftforeningen og Brystkreftforeningens arbeid.

Et utvalg varer hos Vita støtter Rosa sløyfe. (Foto: Instagram @essie)

Dusjkit til han og henne

Svenske Oriflame Cosmetics støtter Kreftforeningen og Brystkreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon med dusj-sett til både dame og herre.

Det er langt ifra første gang kosmetikkmerket støtter denne viktige saken, og i år tilbyr de tre ulike sett å velge mellom. 10 kroner per produkt går uavkortet til formålet.

Dusjkit perfekte til deg selv eller til å gi i gave – og som støtter Rosa sløyfe-aksjonen. (Foto: Instagram @oriflame_no)

Les også: 5 merker å se opp for nå

Siste saker

Mest lest nå
Les mer