Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Olympiaden – en egen moteplattform?

(SKJERMBILDE)

(SKJERMBILDE VIA YOUTUBE)



Det begynner å bli mer og mer klart at mote og sport har gått inn i et seriøst forhold. Med Alexander Wang steppende inn på laget er nok mange gode øyeblikk i vente.

De olympiske lekene er rett rundt hjørnet og Vogue feirer med å putte Gigi og en friidrettsutøver på coveret, men det amerikanske motemagasinet er ikke de eneste som kobler dette enorme sports-eventet til noe fashionabelt.

Les også: Louboutin ser rødt i Sveits

Lou7Mens britene har et ess i ermet med Stella McCartney for Adidas, amerikanerne går i Ralph Lauren og italienerne fronter Giorgio Armani, kjører Cuba sin egen vri. De karibiske representanene i Rio får nemlig spankulere i design undertegnet Christian Louboutin. Franskmannen er i selskap med tidligere håndballspiller Henri Tais nettbutikk SportyHenri.com og mannen med de røde sålene kan fortelle SCMP hvor interessant dette samarbeidet har vært.

– Profesjonelle atleter er på en måte som moderne superhelter. Det var så interessant å jobbe med mennesker som er såpass gode teknikere og der er en utrolig eleganse og flyt hos disse som har en slik fantastisk kroppskontroll, sier 52-åringen.

Tai mener målet deres var å få plaggene til å se både skreddersydd og flotte ut, noe som er en ekstra utfordring når kroppene til disse superheltene definitivt ikke er noen gjennomsnittsstørrelser.

Se bilder og bakomvideo av den stilige uniformen for avslutningsseremonien:



Lou6

Lou1

Lou2

Lou3

Les også: Kleskjeden feirer seire med Caitlyn Jenner

Siste saker

Mest lest nå
Les mer