Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Norwegian Rain med nytt butikkonsept
Alexander Helle og T-Michael i Norwegian Rain. Foto: Bent René Synnevåg

Norwegian Rain med designersamarbeid

Nå lanserer Norwegian Rain to eksklusive klokkemodeller.

I fjor fylte Norwegian Rain ti år. Det Bergensbaserte merket, kjent for regntett og moteriktig yttertøy, feiret med å blant annet åpne et nytt butikkonsept i hjertet av København på tampen av året – uten å selv kunne være med på åpningen, på grunn av koronarestiksjoner.

– Å fylle ti år i 2020, aka Covid-19, var en spesiell påminnelse om at man aldri kan ta noe for gitt. Det har egentlig vært en viktig fot i bakken, en milepæl, som har kickstartet grep som skal ta oss inn i fremtiden. På kort sikt er det tøft. På lengre sikt er vi veldig positive. Vi er giret, sier Alexander Helle i Norwegian Rain til Melk & Honning.

Merket har fra før flaggskipsbutikker i Bergen, Oslo, Tokyo og Paris. Å introdusere et helt nytt og fremtidsrettet butikkonsept var imidlertid ikke det eneste merket gjorde for å markere jubileet.

Norwegian Rain lanserer klokkesamarbeid
Foto: Norwegian Rain

Nå lanserer Norwegian Rain et nytt designersamarbeid.

Merket har teamet opp med Unimatic Watches, et italiensk klokkemerke som lager kvalitetsklokker i begrenset opplag. Helle forteller at klokkene ofte blir revet vekk, og ved flere anledninger har havnet i auksjoner til tredoblet pris.

Icho go ichi e. En once in a lifetime experience. En serie av eventer på tvers av tre land, over en periode på rundt tre år, ledet oss til å møte Unimatic. Det føltes riktig å samarbeide om å skape noe minneverdig sammen, så da gjorde vi det. En betimelig lansering for å endelig avslutte feiringen av 10-årsjubileet vårt, sier T-Michael i merket til Melk.

Unimatic ble startet i 2015 som et mikro-urmakeri i Milano av Giovanni Moro og Simone Nunziato.

Norwegian Rain lanserer klokkesamarbeid
Foto: Norwegian Rain

Samarbeidet består av et begrenset opplag med to klokkeversjoner, henholdsvis 54 og 39 klokker av de nummererte modellene, hvor alle er unike.

Klokkene er inspirert av tid og vær, som ikke kan kontrolleres. Klokkeskiven i kobber er over tid blitt utsatt for vær og vann, og har erodert deretter. For å markere sine ti år, er titallet på urskiven byttet ut med romertallet for 10, X.

Kobber har forøvrig også gått igjen i interiøret i studio og butikk til T-Michael (nesten) siden dag én.

Lanserer klokkesamarbeid
Foto: Norwegian Rain

Hvordan passer klokkene inn i Norwegian Rain-universet?

– Som åttiåring sitter jeg der i hengekøyen, ser ned på klokken rundt håndleddet og mimrer over den utrolig fine reisen mot å endre folks forhold til vær, vind og regn – verden rundt, avslutter Helle.

Samarbeidet slippes 22. februar online hos Hodinkee, Unimatic Watches og Norwegian Rain, i tillegg til i merkets fysiske butikker i Bergen, Tokyo og Paris, og etter hvert Oslo.

Les også: Internasjonalt oppsving for norsk motemerke

Siste saker

Mest lest nå
Les mer