Holzweiler og Run & Relax samarbeider om yogakolleksjon

Norsk mote: Holzweiler med yogakolleksjon i samarbeid med Run & Relax

– Et drømmeprosjekt.

Vibeke Klemetsen er kjent som tv-profil, programleder, journalist og forfatter. I 2011 grunnla hun treningsmerket Run & Relax med fokus på yoga. Det har inspirert Holzweiler-gründere Maria Skappel Holzweiler og Susanne Holzweiler som selv har drevet med yoga i en årrekke.

Nå slår de to norske motemerkene hodene sammen, og lanserer en samarbeidskolleksjon.

– Maria og jeg har vært trofaste kunder i mange år. Produktene er hardføre og er helt essensielle i vår egen yogapraksis. Som en svoren yogatilhenger er det virkelig en drøm som går i oppfyllelse når vi nå har en collab med yogatema sammen med Run & Relax, sier Susanne Holzweiler.

Kolleksjonen, som lanseres i august, består av en miks av Maria og Susannes favorittplagg fra yogakolleksjonen samt Holzweiler-klassikere som kan brukes til og fra yoga.

– Vi har utviklet et henger-monogram som vi lanserer i dette samarbeidet. Så det er våre basics-favoritter fra Run & Relax som tights og bh med vår henger. Vi har også utviklet en ny kvalitet sammen som heter Q-Nova. Det er et resirkulert og bærekraftig materiale vi bruker i tightsen, sier Susanne.

– Å lage våre bestselgere med en tvist av Holzweiler er bare så utrolig kult. Sammen med noen av Holzweilers klassikere føler jeg vi har lagd en komplett kolleksjon som kan brukes til både yoga, trening og hverdags, sier Vibeke Klemetsen.

Holzweiler x Run & Relax

Hun beskriver samarbeidet som et drømmeprosjekt.  

– Vi krysser fingrene for at denne kolleksjonen blir så godt tatt imot at vi får muligheten til å fortsette. For dette har helt klart gitt mersmak, avslutter hun.

For knapt én uke siden skrev Melk & Honning om at Holzweiler nå teamer opp med vintage-nettbutikk som samarbeider med de kvinnelige designerne bak tre store skandinaviske merker til inntekt for kampen for transpersoners rettigheter.

Les også
De hotteste trendene på TikTok akkurat nå

Les også: Norske motemerker satser på dette i sommer