G-Eazy er neste ut til å sette sitt preg og navn på en kolleksjon for den svenske kleskjeden.
H&M er de som virkelig kicket igang samarbeidsbølgen, da de samarbeidet med Karl Lagerfeld i 2004. Siden den gang har den svenske milliardkjeden plukket fra høyeste hylle blant sjefsdesignere og kjendiser. Alle fra Donatella Versace og Martin Margiela, til David Beckham, The Weeknd, og it-konseptbutikken Colette – som forøvrig lukker sine dører denne måneden.
I går ble det kjent at H&M har ønsket hip hop-artisten og produsenten G-Eazy velkommen inn i varmen.
Nyheten slipper samme dag som 28-åringen slipper sitt nye album kalt «The beautiful & Damned». Den California-fødte artisten er kjent for sin slicke, minimalistiske, sorte stil med tidvise preg av 50- og 60-tallets rock’n’roll helter. Og det er nettopp 60-tallet han ville dratt tilbake til om han fikk muligheten.
– Om jeg skulle reise tilbake i tid ville jeg ha vært i et rockeband i 1967. Eller i hip hop scenen i New York i 1994. Det var åpenbart en golden era. Min stil er min signatur. Den er en del av min kreativitet og hvordan jeg uttrykker meg som artist. Jeg er så stolt av G-Eazy x H&M-kolleksjonen og gleder meg til å dele den med mine fans, sier han i forbindelse med nyhetsslippet.
Da Melk møtte G-Eazy mens han spilte i Norge for to år siden, fortalte han at han ikke bruker noen stylister, men velger alt selv. Han har havnet på en rekke «best kledd» topplister i løpet av sin tid i rampelyset. Han innrømmer likevel å se tilbake på bilder av ting han har opptrådt i og tenke at DET ville han aldri hatt på seg nå.
– Men det er jo slik mote er. Jeg vil heller være meg selv og ta sjanser enn å føle meg som en eller annen annen. Jeg startet for eksempel å bruke skinny jeans i 2008, lenge før det var sosialt akseptert egentlig, forteller han.
Kolleksjonen som lanseres i utvalgte butikker over hele verden og på nett den 1. mars vil bestå av plagg som representerer hans stil.
– G-Eazy er en utrolig kul type og viser godt hvor herremoten befinner seg akkurat nå. Det har vært en fornøyelse å jobbe med ham om denne kolleksjonen, og vi elsker hans unike syn på streetwear og forkjærlighet for ruter og sterke farger, sier Andreas Löwenstam, designsjef for H&M herre.
Les også: Slik blir H&M sin splitter nye satsning