Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Guerlain relanserer solpudderet Terracotta
Foto: Instagram/@guerlain

Nå relanseres solpudderet Terracotta fra Guerlain

Selges et Terracotta solpudder hvert 30. sekund.

Ingenting er som de første fregnene og fargen i fjeset som vårsolen gjerne byr på. Men det er lov å jukse litt også.

Enten man sverger til solfaktor 50 og skygge eller vil opprettholde brunfargen man allerede har, er solpudder en genial oppfinnelse. Men det eksisterte faktisk ikke før i 1984, da Guerlain introduserte verdens første solpudder.

Nå relanserer det franske merket kultfavoritten Terracotta, 37 år senere.

Terracotta fra Guerlain relanseres
Terracotta relanseres. Foto: Instagram/@guerlain

– Konseptet med solpudder eksisterte ikke før 1984, og Guerlain var det best posisjonerte merket til å introdusere en slik innovasjon til makeup-verdenen, sier Brigitte Noé, direktør i LVMH Research Development til The Zoe Report.

Merket som nesten ingen klarer å uttale (det uttales gærlæh), påstår at solpudderet selges hvert 30. sekund verden over.

Terracotta, kjent for sin digge duft av ylang-ylang, appelsinblomst, tonkabønner og vanilje, lar tankene raskt vandre til solfylte strender, solkrem, saltvannshår og kokosnøttdrinker.

– Solpudderet suksess er også takket være den unike sensoriske opplevelsen det gir, fortsetter Noé til magasinet.

For å oppnå den skikkelig freshe, solkyssede gløden, har Guerlain kommet opp med en helt spesiell påføringsteknikk, hvor man former et 3-tall med sminkekosten fra øverst ved pannen, via kinnbenene og ned til haken. Pudderet kommer i seks ulike nyanser, med ingredienser som gjør at det nærmest smelter ned i huden.

Sara Sampaio som kampanjemodell for solpudderet
Sara Sampaio er kampanjemodell for det relanserte solpudderet. Kampanjen er skutt av norske Sølve Sundsbø. Foto: Instagram/@guerlain

Guerlain ble startet opp i 1828 i Paris, og har lenge vært opptatt av miljø, bærekraftig naturen. Merket føler det dermed som sitt ansvar å fortsette innovasjonen av eksisterende produkter, slik at de oppfyller ønskene til dagens forbrukere – og morgendagens.

Relanserte Terracotta består nå derfor av 96 prosent naturlige ingredienser.

For første gang er den mykgjørende arganoljen som blir brukt i solpudderet hentet fra et nettverk av samarbeidende i sørlige Marokko, som jobber for å beskytte lokale ressurser fra marokkansk jord og skape stabile arbeidsforhold i landlige områder.

Les også: Ekspertene om hjemmelaget hudpleie: – Som å forsøke å dytte en sykkel gjennom et nøkkelhull

Siste saker

Mest lest nå
Les mer