Lizzo lanserer shapewear
Foto: Instagram/@lizzobeeating

Nå lanserer Lizzo shapewear

«Lei av at ukomfortabelt er synonymt med sexy».

Shapewear har kommet lang vei siden 1940-tallets korsettlignende girdle, eller 90-tallets supershaping shapewear som skulle fronte heroin chic-estetikken à la Kate Moss.

Da Kim Kardashian lanserte shapewearmerket sitt Skims i 2019, var det med myke stoffer som skulle «støtte og fremheve de beste delene av kroppen» og ta opp kampen mot mer tradisjonelle Spanx. I fjor ble merket hennes verdsatt til 1,6 milliarder dollar. Og i vinter nådde det nye høyder med 3,2 milliarder dollar, og med planer om å utvide både produktkategorier og utenfor det amerikanske markedet.

Nå ser det ut som at en konkurrent har kommet på banen.

Lizzo annonserte denne uken at hun lanserer shapewear.

Artisten, kjent for både sangstemmen sin, heftig fløytespilling og twerking med solide doser attitude attåt, skal ha jobbet på prosjektet i fem år. Hun er også en ihuga kroppspositivist.

lizzo lanserer shapewear
Foto: Instagram/@lizzobeeating

Shapewear-merket som har fått navnet Yitty, er oppkalt etter kallenavnet hennes som barn og er laget i samarbeid med activewear-selskapet Fabletics, ifølge The Independent.

33-åringen annonserte nyheten om Yitty på Instagram tidligere denne uken.

«Dette er et kjærlighetsbrev til mine big grrrls, og et velkomstbrev til alle kropper», skriver hun i et innlegg på Instagram.

«Dette er *ikke* en invitasjon til å endre på den du er… Dette er en mulighet til å VÆRE den du er på dine egne premisser».

«Jeg vet ikke hva med dere – men jeg er lei av at folk forteller meg hvordan jeg skal se ut og hva jeg skal føle rundt kroppen min».

«Jeg er lei av at ukomfortabelt er synonymt med sexy. Hvis det er ukomfortabelt, TA DET AV. Og hvis det får deg til å føle deg bra, TA DET PÅ».

Yitty lanseres 12. april og vil ha både klassisk shapewear som kan brukes både under klær og som vanlige, synlige klesplagg.

Størrelsene vil spenne fra XS til 6X.

På Instagram Live avslørte den amerikanske artisten flere detaljer rundt merket sitt. Hun var for anledningen ikledd klær fra Yitty – selvfølgelig.

Les også
9 store vesker: Perfekte for weekendtur

«Jeg føler meg som Beyoncé, b*itch».

Der fortalte hun om grunnen til at hun valgte å gå inn i shapewear-verdenen.

«Jeg har alltid vært en stor jente», sier hun til følgerne sine og forklarer at hun har brukt shapewear siden middle school, som er skolen amerikanske barn går på fra de er ti til fjorten år gamle.

«Det var en virkelig smertefull erfaring, og en av de tingene som førte til at jeg hatet kroppen min. Så jeg sa f*uck it og sluttet å bruke shapewear».

Forkjærligheten hennes for mote fikk henne imidlertid tilbake i Spanx-plaggene.

Da slo det henne at shapewear-avdelingene der hun handlet var rotete, med plagg liggende både her og der.

«Jeg innså at jeg kan lage shapewear for min kropp. Hvis jeg vil ha en G-streng – fordi det ikke var noen stringtruser i min størrelse – hvis jeg vil ha bandeautruse… Hvem skal lage det til folket?»

Les også: Juicy Couture teamer opp med denne skandinaviske motefavoritten

Siste saker

Mest lest nå
Les mer