Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Nå lanserer Dolce & Gabbana interiør
Jennifer Lopez under Dolce & Gabbanas Alta Moda-visning. Foto: Instagram/@jlo

Nå lanserer Dolce & Gabbana interiørlinje

Følger i fotsporene til de andre motehusene.

Etter flere suksessfulle, men svindyre designsamarbeid med Smeg (ja, som står bak de råfine 50-tallskjøleskapene), har Dolce & Gabbana nå funnet ut at tiden er moden for å gå solo. Lekre brødristere og vannkokere med merkets estetikk på ga tydeligvis mersmak.

Nå lanserer det italienske motehuset sin helt egen interiørlinje.

Dolce & Gabbana Casa ble lansert under luksusmerkets stjernespekkede Alta Moda couture-visning i Venezia i helgen.

Interiørlinjen består av alt fra sofaer og bord til tepper, lamper og puter. Alt dekorert med de typiske more is more-motivene som Dolce & Gabbana er så kjent for; Mediterranean Blue og Carretto i rødt, gult, blått og rødt, i tillegg til leopard- og zebramønster. Alt oser av italiensk DNA.

Merket har samarbeidet med flere ulike aktører og håndverkere i Venezia, som anerkjente Barbini og Salviati som lager ikonisk Murano-glass kjent fra området, til luksustekstilprodusenten Tessitura Luigi Bevilacqua.

Italienerne har foreløpig til gode å dele nyheten på sosiale medier. Vogue har imidlertid fått et par smakebiter fra interiørkolleksjonen.

Dolce & Gabbana lanserer interiør
Foto: Skjermdump via Vogue
Dolce & Gabbana lanserer interiør
Foto: Skjermdump via Vogue

– Vi ønsket en eksplosjon av farger, følelser, dufter. Hver av dem omfavner en livsstil, sier Domenico Dolce og Stefano Gabbana til Vogue, og beskriver utvidelsen av merket som en «naturlig forlengelse av Dolce & Gabbana-verdenen».

Merket følger med dette i fotsporene til andre luksusmerker som satser på ting til hjemmet.

For det er en kjent sak at motemerker utvider universene sine med flere produktkategorier. Alt fra blomsterbransjen til restauranter og eiendommer stuper de inn i om dagen.

I 2019 åpnet Gucci dørene til sitt interiørunivers i Milano med produkter som duftlys til svimlende summer. Til og med fast fashion-favoritter som Mango og Gina Tricot satser på interiør.

Les også: Vaskevideoer tar av på sosiale medier

Siste saker

Mest lest nå
Les mer