– Vi har ventet i nøyaktig to måneder med ferdig butikk og ansatte som har trippet for å få lov til å åpne dørene.
Allerede i februar kunne Melk & Honning avsløre at Tom Wood hadde planer om å åpne en ny butikk i Oslo. Det skulle være det norske motemerkets første flaggskip-butikk, lokalisert i Øvre Slottsgate 8 i Oslo sentrum.
Åpningen skulle etter planen foregå i starten av mars. Men korona stakk som kjent kjepper i hjulene for det aller meste da – også Oslos motescene.
Før den i det hele tatt hadde rukket å åpne måtte butikken stenge dørene.
Torsdag denne uken kunne butikker og kjøpesentre i Oslo igjen åpne etter å ha vært stengt siden begynnelsen av mars. Med det kunne Tom Wood endelig ønske kundene velkommen til den splitter nye flaggskipbutikken.

– Det føles skikkelig bra å endelig kunne åpne. Vi har ventet i nøyaktig to måneder med ferdig butikk og ansatte som har trippet for å få lov til å åpne dørene, sier Mona Jensen, kreativ leder og grunnlegger av Tom Wood.

– Butikken føles som et friskt pust i hjertet av shoppingdistriktet i Oslo. Vi er veldig fornøyd med lokasjonen. Det er enkelt tilgjengelig med kollektivtransport og tett på mange flotte norske og skandinaviske brand-stores. Samtidig som de største internasjonale merkevarene har butikker i gaten nedenfor oss.

Butikken er utformet i tett samarbeid med det Stockholms-baserte design- og arkitektkontoret Specific Generic. De står bak butikker for blant andre Kenzo, Acne Studios, Roland Mouret og Opening Cermony internasjonalt.

– Vi har vektlagt at butikken skal fremstå unik og gjennomført med fokus på kundereisen, der vi nå tilbyr et eget område for privat konsultasjon og tilpasning av smykkene våre, for eksempel inngravering av ringer, sier hun.
The Ceremony har de kalt det. Det er et eget, tilbaketrukket område i butikken der kundene kan booke tid og få muligheten til å være med å utforme og designe egne ringer ved hjelp av 3D-teknologi og lasergravering.

Den nye butikken fører Tom Wood sitt fulle produktsortiment av klær, smykker og tilbehør, og vil også ha egne eksklusive produktlanseringer.
– For oss er det perfekt timing å introdusere en flagship store i hjembyen vår. Vi vokser markant internasjonalt, online og i Norge gjennom mange flotte forhandlere, men ønsker også selv å få frem vår visjon og merkevare gjennom et eget sted. Med hovedkontor en kort spasertur unna, kan vi også jobbe tett sammen med de i butikk for å tilpasse og finjustere konseptet.
