Nå blir alt annerledes for en av verdens største moteuker

Publisert:

Del innlegg:

Slik koronapåvirkes London Fashion Week.

Som et resultat av koronakrisen avlyste både London og Paris sine herremoteuker i juni.

Nå har British Fashion Council (BFC) avslørt et helt nytt format for den britiske moteuken. Det melder flere internasjonale motemedier.

London Fashion Week relanseres som en heldigital plattform som vil være åpen for alle, og som vil inkludere både dame og herre.

Den nye digitale satsningen vil inkludere alle moteuker som etter planen skulle gå av stabelen i London de neste 12 månedene.

Formatene for de ulike showene vil variere, heter det i en uttalelse fra BFC, og «designerne vil kunne fortelle sine historier gjennom kolleksjoner, kreative samarbeid, podcaster og video».

Den offisielle relanseringen skjer 12. juni på nettsidene til London Fashion Week.

– Vi håper at det på andre siden av denne krisen vil handle om bærekraft, kreativitet og produkter man setter pris på og respekterer. Ved å skape en kulturell moteuke-plattform, bruker vi digital innovasjon for å møte behov og som kan fungere som en global showcase for fremtiden. Designere vil kunne dele sine historier, og for de av dem som har det, kolleksjoner, med et bredere globalt publikum. Vi håper at det såvel som personlige perspektiver på denne vanskelige tiden også vil være inspirasjon i bøttevis, sier administrerende direktør i BFC, Caroline Rush i en uttalelse.

Les også: Slik bidrar motebransjen i kampen mot koronaviruset

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...