Etter tre års pause er Mugler tilbake.
Herremoteuken i Paris går av stabelen i dag og varer frem til søndag – før det er tid for haute couture-visninger i den franske hovedstaden fra mandag 23. januar til torsdag 26. januar.
For første gang siden 2020 er Mugler nå aktuell med en ny motevisning i Paris, ifølge Paper Magazine.
I en pressemelding annonserer merket at det nye konseptet vil være en nyskapende opplevelse på tvers av flere kanaler.
Selv om Mugler ikke har hatt noen fysiske visninger på tre år, har ikke merket latt seg glemme.
Thierry Muglers reisende utstilling er et must-see for moteelskere, og kjendiser blir stadig sett i Muglers signaturplagg.
Merkets kreative leder Casey Cadwallader har eksperimentert med flere ulike medie- og videoformater de siste årene. De har også fått mye oppmerksomhet for sine digitale motevisninger, som har inkludert kjente navn som Hunter Schafer, Dominique Jackson og Lourdes Leon.
Men Muglers comeback er ikke en klassisk retur til catwalken, forteller merkets administrerende motedirektør Pascal Conte-Jodra til WWD.
– Vi har lært å underholde, vi har lært å overraske, vi lærte å få oppmerksomhet og glede publikum. Du kan stole på at Casey koker opp noe uventet. Hos Mugler tar vi risikoer, sier han.
Den kommende motevisningen er satt til den 26. januar, som er den siste dagen av haute couture-uken.
Les også: Gucci med sin første herrevisning på tre år