Melk & Honning oppsummerer de viktigste motenyhetene i løpet av den siste uka:
– I kjølevannet av Oslo Runway har Melk & Honning snakket med noen motepersonligheter om hvilke tanker og meninger de sitter igjen med i etterkant av arrangementet.
– Den 15-årige kjendisdatteren Willow Smith er Karl Lagerfeld sin nye muse, og denne uken ble hennes første kampanje for Chanel sluppet, fotografert av designeren selv.
– Oslo Lufthavn sin nye taxfree-butikk åpnet denne uken, med svær kosmetikk-avdeling.
– Det danske motemagasinet Cover tenker i ny baner og skal fra og med 2017 slutte med månedlige utgaver, og heller satse på én i halvåret. Melk & Honning snakket med norske forlagsfolk om fremtiden til motemagasiner på print.
– Forrige uke ble det kjent at Lena Dunham og Jemima Kirke fronter den uretusjerte undertøyskampanjen til Lonely, som både har fått positiv og negativ tilbakemelding. Hvis du har lyst til å bli enda mer overbevist av viktigheten til Dunham sitt tiltak til bransjen har Dazed oppsummert de beste argumentene.
– Denne uken kunne Melk & Honning melde at til høsten lanserer Blender et butikk-konsept i kjelleren på Eger, med fokus på sportsklær for moteinteresserte.
– Det franske motehuset Kenzo, som også er aktuell med et samarbeid med H&M, har i forbindelse med sin nye parfyme laget en festlig reklamesnutt.
– Anthony Vaccarello, den nye kreative lederen til Saint Laurent, skal sette sitt eget merke på vent for å vie all oppmerksomheten sin til den nye stillingen.
– Under forrige helgs MTV Video Music Awards stilte vakre Alicia Keys sminkeløs. Melk har samlet 15 stjerner som ikke er skye for å vise sine naturlige fjes.
– Hvert år rangerer Forbes de best betalte modellene i verden. Årets rangering viser at Instagram-modellene kryper seg opp på toppen av lista, og dermed slår noen av de gamle traverne, slik som Kate Moss.
Les også: Dette er de nye hårtrendene: – Nå er det de late norske kvinnene som blir trendy!