Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:
– Den britiske skuespilleren Jude Law har vært i drømmene til mange på grunn av sitt vakre åsyn. Nå har han gitt stafettpinnen videre og det innenfor slektstreet – Hans 16 år gamle datter er nemlig Burberry sin nye kampanjemodell.
– At motebransjen spiller på sex er gammelt nytt, men nå når det muligens helt nye høyder. New York it-merket Eckhaus Latta lot nemlig modellene ha sex på ekte i sin splitter nye vårkampanje.
– 2016 var full av store designsamarbeid og året i år er foreløpig ikke noe dårligere, med blant andre Supreme x Louis Vuitton og H&M x The Weeknd. Denne uken ble det kjent at den japanske, minimalistiske kjeden Uniqlo inngår en allianse med en velkjent irsk toppdesigner.
– Livet til jentene i Sex og singelliv ble #goals for enhver 20- eller 30-åring på starten av 2000-tallet. Den amerikanske tv-serien lever i beste velgående den dag i dag, og det skal godt gjøres for skuespillerne å riste av seg karakterene Carrie, Samantha, Miranda og Charlotte. Denne uken slapp en alternativ åpningsscene løs på internett – minus det velkjente strutteskjørtet.
– H&M er verdens nest største kleskjede, men med økt konkurranse fra andre kjeder og fra netthandel generelt viser svenskene muskler dette året. I tillegg til å ha på tapetet å åpne over 200 nye H&M-forretninger, skal de også starte en helt ny multi brandstore-kjede kalt ‘Arket’.
– Reebok har fått en sterk oppsving de siste årene takket være ‘Normcore’- og sneakers-trendene. Tidligere har man sett hypede kjendiser som Kendrick Lamar og Gigi Hadid i deres kampanjer, men denne gangen har de gjort noe mer vågalt – nemlig å booke en 81-år gammel kinesisk spreking som modell.
– Kylie Jenner har en følgermasse på Instagram som overgår innbyggertallet til ethvert Europeisk land, og har en voldsom innflytelsesmakt. Hun har gjort stor suksess med sine egne sminkeprodukter, men denne uken kunne man lese om insta-babens topp 10 skjønnhetsfavoritter generelt.