Melk & Honning oppsummerer de viktigste motenyhetene fra inn- og utland:
– Med titler som GQ, Vanity Fair, Vogue og Teen Vogue, sitter Condé Nast med mye makt til å påvirke massene. Nå starter de opp et helt nytt nettmagasin med fokus på å speile LGBTQ-identifiserte sin virkelighet. Mannen bak den nye satsningen er Teen Vogue sin nettredaktør Phillip Picardi.
– Denne uken var det tid for sesongens siste Fashion Week, nemlig Paris. Louis Vuitton viste Stranger Things-t-skjorte på catwalken og Alexander McQueen sendte ned modeller med frisyrer inspirert av The Ring. Se flere høydepunkter her.
– Den legendariske britiske designeren Nigel Cabourn står bak det første designsamarbeidet til Peak Performance. Cabourn har blitt kjent for å redefinere arbeidstøy, og kolleksjonen i samarbeid med Peak Performance består av tekniske militærinspirerte ski- og ytterplagg. Den norske hip hop-artisten Unge Ferrari fronter kampanjen.
– Levis sin dongerijakke «Trucker lll» fyller 50 år. Det feirer de med å bringe inn 50 kjendiser og influencere til å designe sin egen versjon av den ikoniske jakka – alt fra supermodell Karli Kloss til til Chance The Rapper.
– Victoria’s Secret har annonsert et samarbeid med det franske motehuset Balmain, akkurat i tide for englene sitt show i slutten av november. Dette blir det aller første offisielle samarbeidet til Victoria’s Secret med et high fashion-merke.
– Hervé Léger har gått bort i en alder av 60 år. Den franske moteskaperen er kjent for «bandage»-kjolene som mange kjendiser la sin elsk på, på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet. Alt fra Kim Kardashian og Victoria Beckham til Lindsay Lohan og Katy Perry digget den stramme kjolen og brukte de i utallige anledninger.
– På onsdag åpnet Supreme sin andre filial i NYC. Den nye butikken er i Williamsburg, Brooklyn og blir den tredje i hele USA. Under åpningen fikk VIP-gjestene er t-skjorte med telefonnummeret til butikken trykket på ryggen. De selger nå for opp mot 15 000 norske kroner på ebay. Se bilder fra åpningen her.
– Alexander Wang forlater stillingen som CEO for sitt eget merke etter kun et års tid. Han skal fortsatt være kreativ leder, men Lisa Gersh, tidligere CEO for magasinet Goop, tar over sjefsstolen.
Hovedbilde: Peak Performance x Nigel Cabourn
Les også: Koreansk kosmetikk – er trenden her for å bli?