Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste nyheter fra inn- og utland.
– Denne uken kom nyheten om at verdens største varehus dropper pels. Disse følger dermed i fotsporene til et annet berømt varehus, som gikk pelsfri for 15 år siden.
– «Vi har alle jobbet med å finne løsninger, men dessverre uten å komme i mål», sier norsk kosmetikkjede som nå er konkurs. Bare noen dager senere kom imidlertid nyheten om at kjeden har fått nye eiere.
– Kylie Jenner utvider sitt milliard-imperium, og slik skal hun tjene penger på datteren Stormi (1).
– Nå fjerner Instagram disse populære filtrene, som allerede er brukt av flere hundre millioner brukere.
– Etter nesten 20 år relanseres dansk it-merke. Slik blir den nye brandstrategien for å ikke ende opp som «enda et dansk merke».
– Louis Vuittons kreative direktør tar sterk avstand til Trump. I en nylig post på Intagram går han ut mot den amerikanske presidenten, som nylig åpnet lukusmerkets nye fabrikk i Texas.
– Tidligere i høst annonserte motehus som Gucci og Burberry at de blir karbonnøytrale, men hva betyr egentlig det?
– Denne uken gikk Tekstilaksjonen av stabelen i Oslo. I den forbindelse går fast fashion-aktørene i bresjen for bærekraft. En selvmotsigelse, mener forsker.
– Svensk stormerke gjør samarbeid med britisk luksusmotehus. Samarbeidet omtales som «den perfekte manifesteringen av selve essensen av merkene».