Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.
– Mandag ble det klart at regjeringen har bestemt seg for å øke tollfritaket fra 350 til 3000 kroner. Slik påvirker de nye tollreglene norske butikker.
– Nordisk mediegigant kaster seg inn i kampen om nettkundene med en tjeneste som skal være en løsning på problemene knyttet til frakt.
– Den svenske kleskjeden Lager157 omtaler seg selv som motens svar på IKEA og selger t-skjorter for 30 kroner, men benekter at det er fast fashion. Nå satser kjeden for fullt i Norge.
– Svensk it-merke er på konkursens rand. Med en gjeld på over 30 millioner svenske kroner, søker merket nå konkursbeskyttelse.
– Fast fashion-gigant legger ned klesbutikker, men åpner interiørbutikker. Nå lanserer H&M Home to nye interiørkonsept i Norge.
– Har du en gründerspire i deg? Moteskolen School of Fashion Industry i Oslo og Norwegian Fashion Hub lanserer gründerkurs for motenæringen, med foredragsholdere med erfaring fra bransjen.
– Hvem kan vel glemme 90-tallsserien Fresh Prince in Bel Air? Will Smith hiver seg på 90-tallsbølgen og lanserer Fresh Prince-kolleksjon basert på de ikoniske looksene han hadde i serien.
– H&M viser til kjemperesultat i sin nyeste kvartalsrapport. Opprustning for fremtidens shopping i form av bedre nettbutikk og nedleggelser av fysiske butikker skal være blant grunnene.