Bilde via Elle Sverige

Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:

– De siste årene har mangfold stått sterkere og sterkere i motebransjen. Nå utvider det italienske motehuset Dolce & Gabbana sine størrelser, som aller første high-end motehus.

ByTimo har i løpet av de siste årene blitt et av de norske klesmerkene som gjør det best internasjonalt. Nå satser de stort i Usa.

– I november i fjor lanserte Carlings verdens første digitale kleskolleksjon, noe som fikk stor internasjonal oppmerksomhet. Nå har den norske kleskjeden vunnet en gjev internasjonal pris for kolleksjonen og kampanjen.

Byredo har blitt godt kjent for sine parfymer, spesielt gjennom mye eksponering av de stilige parfymeflakongene på Instagram. Nå har grunnlegger Ben Gorham utvidet merket med både dresser og sneakers.

København har for lengst brandet seg som en av Europas mest miljøvennlige byer. Nå har moteuka i den danske hovedstaden tatt et klart bærekraftig standpunkt; De bannlyser fra og med moteuka i august plastflasker fullstendig.

– Tidligere denne uken ble det kjent at Kim Kardashian tar opp kampen mot markedsledende Spanx, i dét hun lanserer hold-in-undertøy ved navn Kimono Shapewear. Dette førte til kraftige reaksjoner – spesielt blant japanere.

– Fredag kom nyheten om at Stockholm fashion week er innstilt. Det blir dermed ikke en svensk moteuke i august. Det var flere ulike årsaker til hvorfor dette skjedde – og den svenske motepressen er meget skuffet over nyheten.

– Den feministiske, amerikanske barberhøvelgiganten Billie har valgt å – ironisk nok – vise kjønnshår på de nye kampanjebildene sine. De ønsker rett og slett å oppfordre til å la busken gro.