Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.
– Michelle Obama gikk for skandinavisk design under sin Europa-turné med samtaleserien Becoming: An Intimate Conversation with Michelle Obama. Også i Norge hadde den tidligere førstedamen valgt norsk design.
– Maria Black åpner sin første butikk i Norge. Etter en runde med pop up i hovedstaden er det danske smykkemerket nå klare med det som er deres første permanente butikk.
– Norske Elle får cover-kritikk etter spesialutgave om kropp. «Coverne våre skaper alltid debatt», sier sjefredaktør Petra Middelthon til Melk & Honning.
– Det er full forvirring rundt & Other Stories’ Oslo-butikk etter at den svenske kleskjeden selv tilbakeviste at de skal åpne sin første butikk i Norge. Det til tross for at nyheten kom allerede i mai i fjor og butikken etter planen skulle åpne denne våren.
– Tidligere Lanvin-sjef Alber Elbaz gjør comeback i motebransjen, Carine Roitfeld blir style advisor og Condé Nast utnevner sin nye – og første – globale administrerende direktør. Les mer om de siste trekkene i motehuskabalen her.
– En utstilling om muslimsk mote skaper debatt i Tyskland. Kritikerne kaller det «et slag i ansiktet» for feminister og «propaganda» for undertrykkende islamske ideologier med hodesjalet som et symbol på undertrykkelse av kvinner.
– Holzweiler åpner sin tredje butikk i Oslo. Til Melk & Honning forteller Susanne Holzweiler at det norske motemerket lenge har sett etter et større lokaler for en flaggskipbutikk der de kan vise hele kolleksjonen sin.
– Rihanna skal ha tatt patent på merkenavnet Fenty Skin hos det amerikanske patentkontoret. Det skriver Vogue. Betyr det at superstjernen nå lanserer egen hudpleielinje?