Rihannas makeup-merke Fenty Beauty trekker tilbake highlighter etter kritikk

Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.

– Roberto Cavalli stenger alle sine butikker i USA med umiddelbar virkning. I forrige uke ble både kunder og ansatte vist bort fra butikkene av sikkerhetsvakter.

– Forbrukertilsynet vil vurdere om de må se nærmere på markedsføringsmetodene til modellmamma Donna Ioanna etter at hun gjestet TV 2s God Morgen Norge.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

– Greske Vogue relanseres etter finanskrisen med tidenes yngste sjefredaktør og en redaksjon full av millennials.

– Carine Roitfeld blir rådgiver for den nå avdøde designeren Karl Lagerfelds eget merke. Lagerfeld døde i Paris i februar i år, 85 år gammel.

Supreme teamer opp med den ikoniske franske designeren Jean Paul Gaultier. Blant kampanjemodellene er Madonnas datter Lourdes.

– I 2017 kom nyheten om Off-White-designer Virgil Ablohs samarbeid med Ikea. Kolleksjonen dropper først i november, men allerede nå kommer det første – og mest hypede – teppet fra samarbeidet til Norge.

– Rihannas makeup-merke Fenty Beauty trekker tilbake highlighter etter kritikk. Nå hylles merket for sin raske reaksjon.

-Adidas teamer opp med Beyoncé, og relanserer klesmerket Ivy Park. Artisten kaller det «tidenes partnerskap», og lover i tillegg både sko- og kleskolleksjon.

-Den norske designerduoen bak Norwegian Rain åpner butikk i Tokyo, Japan.

Hovedbilde via Black Enterprise

Artikkelen fortsetter under annonsen