Rihannas makeup-merke Fenty Beauty trekker tilbake highlighter etter kritikk

Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.

– Roberto Cavalli stenger alle sine butikker i USA med umiddelbar virkning. I forrige uke ble både kunder og ansatte vist bort fra butikkene av sikkerhetsvakter.

– Forbrukertilsynet vil vurdere om de må se nærmere på markedsføringsmetodene til modellmamma Donna Ioanna etter at hun gjestet TV 2s God Morgen Norge.

– Greske Vogue relanseres etter finanskrisen med tidenes yngste sjefredaktør og en redaksjon full av millennials.

– Carine Roitfeld blir rådgiver for den nå avdøde designeren Karl Lagerfelds eget merke. Lagerfeld døde i Paris i februar i år, 85 år gammel.

Supreme teamer opp med den ikoniske franske designeren Jean Paul Gaultier. Blant kampanjemodellene er Madonnas datter Lourdes.

– I 2017 kom nyheten om Off-White-designer Virgil Ablohs samarbeid med Ikea. Kolleksjonen dropper først i november, men allerede nå kommer det første – og mest hypede – teppet fra samarbeidet til Norge.

– Rihannas makeup-merke Fenty Beauty trekker tilbake highlighter etter kritikk. Nå hylles merket for sin raske reaksjon.

-Adidas teamer opp med Beyoncé, og relanserer klesmerket Ivy Park. Artisten kaller det «tidenes partnerskap», og lover i tillegg både sko- og kleskolleksjon.

-Den norske designerduoen bak Norwegian Rain åpner butikk i Tokyo, Japan.

Hovedbilde via Black Enterprise