inti wang

Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.

– Den norske influenceren Inti Wang (18) er på Vogues «100 Pushing Boundaries»-liste bestående av 100 unge og lovende fra hele verden som motemagasinet mener er klare for å «transformere stil, skjønnhet og kultur» globalt i tiden som kommer.

– Versace har siden 1978 vært tro mot logoen sin. Nå får den en fornyelse i anledning samarbeidet med kjendisfavorittmerket Kith. Det er første gang noensinne at det italienske luksusmotehuset har endret den ikoniske Medusa-logoen.

– I desember i fjor annonserte Samsung at et samarbeid med Supreme var på trappene. Eller? Samarbeidet var nemlig ikke med det Supreme de fleste kjenner, men det mindre kjente Supreme Italia. Skate-merket kom fort på banen og avkreftet samarbeidet som nå også er avlyst fra Samsungs side.

– En strikkegenser fra Gucci fikk sosiale medier til å koke denne uken. Det italienske motehuset fikk «blackface»-kritikk og trakk genseren fort fra markedet.

– Den tyske motedesigneren Philipp Plein trodde han hadde booket Kanye West for en opptreden under sin kommende motevisning. Problemet var at Kanye selv ikke visste om gigen ettersom ingen i temaet hans hadde gjort bookingen. Det viste seg at motedesigneren var blitt rundlurt og booket en «fake» Kanye West.

Hovedbilde: Inti Wang @Blaawang

Les også: Månedens lesning: februar