Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.
– Den norske danseren Mona Berntsen var modell da Rihanna viste sitt nye undertøysmerke Savage x Fenty under New York Fashion Week denne uka.
– Camilla Pihl lanserer nettmagasin i samarbeid med Venture Factory. Toppbloggeren tar skrittet fra personlig blogg til nettmagasin allerede i oktober.
– Tom Wood hyller street style-fotografer i sin nyeste kampanje. I samarbeid med trendforsker Kelly Harrington lanserer det norske motemerket en capsule-kolleksjon med navn som Adam Katz Sinding og Eva Losada som fronter kampanjen.
– Som den første, store internasjonale moteuka blir London Fashion Week nå pelsfri. Denne sesongen dropper alle designerne på det offisielle programmet pels på visninger og presentasjoner.
– Det amerikanske motemerket LPA får body shaming-kritikk etter at genserne deres med print inspirert av kommentarer fra nettroll gikk viralt. Nå trekker de genserne solgt via nettbutikken Revolve.
– Kim Jones tar Dior Homme til Tokyo for visningen av den første pre-fall-kolleksjon for herre. Det er også Jones første som kreativ leder for Dior Homme – en stilling han tok over i april i år.
– Det er fire nordmenn med i Business of Fashions årlige oversikt over motebransjens mest innflytelsesrike personer. Det er dobbelt så mange som i fjor, og flere enn både Danmark og Sverige.
– Hun ble droppet i fjor, i år blir Winnie Harlow Victoria’s Secret-modell. Det var i et intervju med Vogue at hun avslørte nyheten.
Hovedbilde Savage x Fenty via Vogue