Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.
– Burberry slutter å brenne klær og sier nei til pels. Det britiske luksusmotehuset skapte overskrifter da det tidligere i år ble klart at de brant klær verdt flere hundre millioner for å beskytte sitt merkenavn for å forhindre at klærne blir stjålet eller solgt til nedsatte priser
– Cubus får mangfoldkritikk etter at Melk & Honning repostet et bilde fra deres nye denimkampanje. Nå legger den norske kleskjeden seg flat.
– Hedi Slimane har tømt Celines Instagram-konto. Samtidig endrer han logoen fra Céline til Celine. Endringene skal være starten på en helt nytt kapittel for det franske motehuset med Slimane i sjefsstolen.
– Sportsgigant Nike sitt nye ansikt utad for å markere 30 år med «Just Do It» er NFL-spiller Colin Kaepernick. Det har fått Nike-aksjen til å stupe og folk til å brenne produktene sine. Her er alt du må vite om Nike-kontroversen.
– Den ene halvdelen av designerduoen bak Dolce & Gabbana, Stefano Gabbana, er ikke fremmed for å si akkurat hva han mener. Nå gjør han det igjen, og denne gangen er det influencer Chiara Ferragni som får gjennomgå.
– Chanel returnerer til New York, men ikke for moteuka. Det franske luksusmotehuset med Karl Lagerfeld i spissen skal vise sin Métiers d’Art-kolleksjon for tredje gang i den amerikanske motemetropolen.
– Det norske modelltvillingparet Martine og Gunnhild Chioko Johansen får omtale i september-utgaven av amerikanske Vogue. En døråpner, mener modellagent.
– Kylie Jenner dropper Puma til fordel for Adidas. Jenner er ansikt utad for sportsgigantens nyeste lansering av sneakersmodellen Falcon.