Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland
– To norske modeller er ansikt utad når Beyoncé slipper sin nye kampanje for treningtøysmerket Ivy Park. Det er modelltvillingene Martine og Gunnhild Chioko Johansen som fronter kampanjen.
– Torsdag gikk årets ELLE-fest av stabelen på Ling Ling på Aker Brygge i Oslo. Tilstede var alt som kunne krype og gå av motepersonligheter, influencere og andre bransjefjes. Se Melk & Honnings egne bilder fra festen her.
– Kate Spade er død, 55 år gammel. Den amerikanske motedesigneren, mest kjent for sine vesker, ble funnet i sitt hjem i New York tidligere denne uka. Dødsfallet skal ikke bli behandlet som mistenkelig.
– Proenza Schouler returnerer til New York Fashion Week. Det skriver Fashionista. Merket, med designerne Jack McCollough og Lazaro Hernandez i spissen, har vist i Paris de to siste sesongene.
– CFDA Awards samlet moteeliten i New York mandag. Blant årets vinnere var Kim Kardashian West som stakk av med tidenes første influencer-pris, Supreme-grunnlegger James Jebbia som fikk prisen for årets herredesigner, Edward Enninful fikk årets mediepris og Naomi Campbell «Fashion Icon Award».
– Harry Styles er Guccis nye ansikt utad. Det italienske luksusmerket med kreativ leder Alessandro Michelle i spissen har lenge vært en av den tidligere «One Direction»-stjernas garderobefavoritter, og leverer blant annet antrekk til hans pågående verdensturné.
– I samarbeid med Sotheby’s kuraterer Victoria Beckham en utstilling med verker fra «de gamle mestrene» i sin egen butikk i Dover Street i London. Det skriver Vogue. Verkene vil henge side om side med hennes pre-fall 2018-kollesjon. Det er første gang auksjonshuset gjør en utstilling i en butikk.
– Knapt ett år etter at det gikk under relanseres nå Vogue L’Uomo. Norske Thomas Persson, tidligere sjefsredaktør for Acne Paper og grunnlegger av Luncheon Magazine, blir kreativ leder for magasinet som skal utgis to ganger i året.
– Den norske designeren Elisabeth Stray Pedersen er nominert til den internasjonale moteprisen «The Woolmark Prize» som skal støtte opp om unge og lovende designere med et kommersielt potensiale og fokus på ull.
Hovedbilde: Ivy Park pre-fall 2018