Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter nyheter fra inn- og utland.
– Det ser mørkt ut for moteuken i København som kan rammes av Danmarks forbud mot forsamlinger frem til slutten av august.
– Vogues koronaforside på april-utgaven av motemagasinet er historisk, men hvorfor?
– Norsk klesmerke som ble lansert i 2018 får nå millionstøtte fra utenlandsk investor.
– Ny challenge tar av på sosiale medier. Superinfluencer får sterk kritikk for å delta i utfordringen.
– Mens pandemien herjer over hele verden, er det rekordsalg av sexleketøy og kondomer.
– Lindex-eier er nær konkurs, og søker nå om konkursbeskyttelse. Som andre aktører opplever også den svenske kleskjeden nedgang av kunder.
–It-kaffe tar av på sosiale medier, men er det bare en hype, eller er den kommet for å bli?
– Koronaviruset har gjort folk fantasifulle når det kommer til å holde kontakt med venner og kjente – jobbmøter, kaffeslabberas og cocktailparty gjøres over dataskjermen. Nå deler Tom Ford sine beste tips for å se hot ut på videomøter.
– Krisetid er dugnadstid. Dette gjør motebransjen for å kjempe mot koronaviruset som nå påvirker en hel verden.