Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste saker fra inn- og utland.
– Å pynte vinduene til jul er en lang tradisjon i handelsstanden – både her hjemme og internasjonalt. Melk & Honning tar tempen på Oslos julevinduer.
– Norwegian Fashion Hub tar norsk mote internasjonalt. Nylig dro moteklyngen til Tokyo med Fram, ESP, Iben, Gaitline og Oleana i tillegg til New York med Varsity Headwear, Aurlands sko, Hasla, ESP og Moiré.
– Norsk kleskjede lanserte verdens første digitale kleskolleksjon. Nå kommer verdens første plagg med et levende bilde.
– Retail-markedet sliter og netthandel øker trykket, men fortsatt åpnes det fysiske butikker. Nå åpner dansk luksusgruppe dørene til ny luksusbutikk for menn i Oslo.
– Pessimisme, nervøsitet og bekymring vil prege moteåret 2020 viser ny bransjerapport.

– Ikke siden Moods of Norway har et norsk merke prøvd lykken i New York. Nå åpner det norske sports- og livsstilsmerket flaggskipbutikk på Manhattan.
– Kim Kardashian-West var blant gjestene da Dior med Kim Jones i spissen viste sin nyeste kolleksjon i Miami. Har superinfluenceren allerede satt neste års store trend?
– Den kontroversielle influenceren Miroslava Duma avslører sjelden lungesykdom. Hun fikk syv måneder igjen å leve.
– Victoria Beckham sitt selvtitulerte motemerke er i pengetrøbbel. Siden oppstarten for ti år siden har merket jevnt tapt penger, og går nå med dundrende underskudd.
– Moteuken i Stockholm ble som vår egen Oslo Runway avlyst i siste liten i høst. Nå er planene klare for nye Stockholm Fashion Week.