Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:
– Denne uken kom kalenderen til Oslo Runway med både gjengangere og nykommere på programmet – blant andre Madeleine Holth sin samarbeidskolleksjon med Aúma.
– Rapperen Lil Yachty blir kreativ leder hos det amerikanske merket Nautica. De har hentet inn 19-åringen for å få hjelp til å nå en yngre målgruppe.
– Den nyeste kampanjen til Urban Outfitters får massiv kritikk etter at det ble kjent at «plus size»-modellen Barbie Ferriera, som er en del av reklamen, ikke passer inn i klærne som selges hos kleskjeden.
– Etter at Hedi Slimane forlot Saint Laurent i fjor er det mange som har undret seg om hva hans neste steg vil være. Nå har han avslørt at han ikke skal fokusere på klesdesign med det første, men hans andre lidenskap – fotografering.
– Mote og teknologi forenes som aldri før, og i begynnelsen av 2017 ble en rekke innovasjoner presentert. Det franske selskapet Spinali Design har blant annet funnet opp vibrerende jeans.
– Nike sitt nyeste samarbeid er med den britiske artisten FKA Twigs. Hun har vært kreativ leder for en kampanje som setter spotlighten mot en rekke atleter som tradisjonelt ikke får så mye oppmerksomhet.
– American Apparel har slitt med å holde hodet over vann en god stund. Denne uken ble det klart at kleskjeden stenger alle butikkene sine i USA og hovedkvarteret i Los Angeles.
– Nytt år betyr nye trender – også på kjøkkenet. I 2017 vil du trolig bytte ut chiapuddingen med blå alger.
Ukens lesetips: Hils på Sveriges nye it-girl Frida Vega