Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:
– Denne uken kåret Melk & Honnings lesere årets norske favorittdesigner. Det var Tom Wood, med Morten Isachsen og Mona Jensen i spissen, som gikk av med seieren.
– Hvert eneste år rekrutterer den italienske dekk-produsenten Pirelli en anerkjent fotograf og stylist til å sette sammen en veggkalender for det kommende året. Temaet for 2018 er Alice in Wonderland fotografert av Tim Walker og stylet av Edward Enninful.
– På onsdag lanserte Kim Kardashian West en parfyme under sitt eget merke KKW Fragrance. Det virker som det er en god del som ønsker å lukte som den nest eldste i Kardashian-klanen da hun solgte dufter for hele 10 millioner dollar på én dag. Dette er helt ville tall til sammenligning med andre skjønnhetsmerker, spesielt med tanke på at hun ikke markedsførte gjennom noen tradisjonelle kanaler.
– Den norske kunstnerduoen Guttestreker har teamet opp med jeansmerket Lee om en kolleksjon med et tydelig budskap. Kolleksjonen er tilgjengelig på Lee Store Oslo, samt at de vil være en kunstinstallasjon i butikken ut november.
– Matell lanserer den første barbien med hijab. Dukken er inspirert av idrettsutøveren Ibtihaj Muhammad og er en del av «Sheroes»-kolleksjonen som baserer seg på grensesprengende kvinner. Kolleksjonen har tidligere inkludert «plus size»-modellen Ashley Graham.
– Gigi Hadid kommer ikke til å dukke opp på Victoria´s Secret-catwalken i Shanghai i slutten av måneden. Supermodellen annonserte på Twitter at hun ikke vil delta på showet, men forklarte ikke hvorfor. Det spekuleres i om det er fordi hun ikke har fått kinesisk visum.
– Moteskaperen Azzedine Alaïa gikk bort denne uken i en alder av 77 år. Han er kjent for sine skredderferdigheter og kroppsnære kjoler, og har kledd opp blant annet Naomi Campbell, Grace Jones og Kim Kardashian.
– Nå har det første nummeret av britiske Vogue med nytt fjes i sjefsstolen endelig havnet i butikkhyllene. Edward Enninful har blitt hyllet for sine nye visjoner for det anerkjente magasinet med #NewVogue.
– Paper Magazine prøver nok en gang å #breaktheinternet. Denne gangen er det ikke Kim Kardashian, men Nicki Minaj som pryder magasinet. Serien er fotografert av Ellen Von Unwerth hvor rapperen virkelig er tro mot låta si «feeling myself».
Hovedbilde: Kim Kardashian for KKW Fragrance
Les også: Er pels moteriktig? To motstridende trender preger industrien