Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:

– Den 51 år gamle supermodellen Cindy Crawford har samarbeidet med jeansmerket Re/Done. Kolleksjonen består av omsydde vintage Levi´s jeans – akkurat sånn som Crawford elsket dem i sine glansdager på 90-tallet.

Gigi Hadid og Tommy Hilfiger sitt tredje samarbeid lanseres under London Fashion Week senere denne måneden. Nå har den første smakebiten på kolleksjonen kommet. Mens tidligere kolleksjoner har vært preget av den maritime trenden, er denne kanskje hakket mer avslappet med blant annet en kjole i flanell.

– Denne uken havnet den nye IKEA-katalogen i postkassen. Den svenske kleskjeden har i det siste året beveget seg nærmere og nærmere motebransjen. Les om hvordan IKEA tar fashionistaene med storm her.

– Tidligere denne uken ble det kjent av Munroe Bergdorf var L´oreal sin første transkjønnede modell. Hun skulle være en del av skjønnhetsmerkets kampanje med fokus på mangfoldighet. Nå har hun blitt trekt fra kampanjen etter å ha skrevet en status på Facebook hvor hun går hardt ut mot rasister i etterkant av hendelsene i Charlottesville.

– Luksusgiganten LVMH som eier flere motehus skal åpne en fornøyelsespark i Paris. De har planer om å gjøre om den 157 år gamle parken Jardin d’Acclimatation til en av Frankrikes største tivolier.

– Grunnleggeren av den spanke kleskjeden Zara ble denne uken den aller rikeste på hele kloden. Amancio Ortega har tatt over plassen etter Microsoft-gründeren Bill Gates.

Proenza Schouler skal lansere et nytt merke med fokus på baseplagg. Den nye satsningen har fått navnet White Label og skal bestå av enkle t-skjorter og jeans og ligge i det mer rimelige prissjiktet.

Les også
Fra klinikk til konsument: Norsk hudpleiepionér lanserer Sawe Skin Science

Rihanna lanserer sitt nye sminkemerke Fenty Beauty neste uke. Denne helgen kom den første sniktitten på kampanjen, hvor den barbariske superstjernen fronter en haug mangfoldige modeller.

– Grunnleggeren av Agent Provocateur går bort i fra blonder og sexy undertøy. Med sitt nye merke Les Girls Les Boys tilbyr hun heller kjønnsnøytralt og minimalistisk undertøy og streetwear.

Hovedbilde: Gigi Hadid x Tommy Hilfiger

Les også: Kulturministeren til M&H: – Jeg tror vi bare er i starten av noe stort i norsk mote

Siste saker

Mest lest nå
Les mer