Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland.
– Om få dager sparker Oslo Runway i gang. Fra 22. – 24. august vil Sentralen bli fylt av presse, innkjøpere, motepersonligheter og fotografer som skal sjekke ut hva de norske designerne har å by på. Tidligere denne uken ble hele programmet sluppet, og her kan du også lese om motefolkets forventninger til det hele.
– Det er mest sannsynlig ikke bare gode hudpleieprodukter som har ført til Madonna sin stramme maske, men det har definitivt hjulpet et stykke på veien. Visste du at hun sverger til produkter hun selv har utviklet? Om kort tid kommer «MDNA Skin», som hittil bare har blitt solgt i Asia, til USA og Europa.
– Hvert år har ELLE en storslått sommerfest. I år var intet unntak, og de hadde noe ekstra å feire denne gangen – magasinet fyller nemlig 20 år i Norge. Festen foregikk på Grand Hotel og kunne by på «bængshot», levende discokuler, Vinnie, og selvfølgelig en god dose kjendiser og motepersonlighete. Vår fotograf, Silje Skarra, var på plass på den røde løperen og knipset bilder av gjengen før champagnen tok overhånd.
– Balmain har med stjerneskuddet Olivier Rousteing i ledelsen blitt et «go to»-merke for både supermodeller og kjendiser verden om. Foreløpig har ikke det franske motehuset, til forskjell fra mange andre, kastet seg inn i verdenen av skjønnhetsprodukter. Men det forandrer seg nå, for Balmain har gått sammen med L’Oréal om å skape en helt egen, eksklusiv sminkekolleksjon. Inspirert av 12 ulike muses av ulike etnisiteter, er 12 leppestifter kreert for å passe enhver hudfarge. Den første sniktitten fikk man denne uken.
– It-dama Alexa Chung lanserte nylig sitt eget selvtitulerte og uavhengige klesmerke. I et nytt intervju med Elle.com avslører hun at hun tror at blant annet militærbukser og badesko-liknende sko blir trendy neste år, omstendighetene rundt hennes første kyss, og at hun har helt forferdelig konsentrasjonsevne.
– Prince gikk bort etter kort tids sykdom i fjor våres, bare 57 år gammel. Fargeskaperne i firmaet Pantone har nå valgt å skape en helt ny lillafarge som en hyllest til den verdenskjente artisten og moteikonet. Han var kjent for sin sterke estetiske sans, med lilla som en tydelig gjenganger. Fargen har fått navnet «Love symbol #2».
Les også: Intervjuene våre med noen av designerne som skal vise under Oslo Runway; I studioet til: FWSS – MAYOW – MICHAEL OLESTAD