Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Moteuka oppsummert

Melk & Honning oppsummerer de viktigste motenyhetene fra inn- og utland:

– Tidlig denne uken ble det kjent at skaperne bak butikkjedene Weekday og Monki, og klesmerket Cheap Monday, har skapt et nytt klesmerke. Det har fått det litt merkelige navnet «Avavav», og vil fokusere på italiensk-produsert kvalitet og dermed ligge i et høyere prissjikte enn de tidligere har satset innenfor. Lanseringen skjedde 29. juni. 

– En gang i året går Oslo Runway sammen med Bik Bok om å dele ut prisen BIK BOK RUNWAY AWARD til en spesielt lovende norsk designer. Denne gangen skjer det 24. August, og de nominerte ble avslørt denne uken. Denne gangen har du en miks av allerede etablerte merker, blant annet Moiré som viste under Oslo Runway i August i fjor, og mer ukjente navn som Raske Rêvêr, som tidligere har vist under UP. 

Moteukene for menn nærmer seg slutten, med bare New York igjen. Vi har gjort en oppsummering av de foreløpige høydepunktene. Her er våre seks favorittkolleksjoner. 

–  Denne uken lanserte Kylie og Jendall Jenner en kolleksjon med t-skjorter for klesmerket deres «Kendall +  Kylie». Inspirasjonen er vintage merch fra blant annet Tupac, Biggie, Metallica, Pink Floyd, Led Zeppelin og The Doors. Det høres vel og bra ut, men siden kolleksjonen slapp på onsdag har både Kendall og Kylie fått massiv kritikk på sosiale medier.

– I fjor lanserte Norges tropical house-konge Kygo sitt eget lyd- og klesmerke, Kygo Life. Etter en pangstart satses det nå på en pop up-butikk midt i Oslo Sentrum. Melk & Honning møtte CEO for Kygo Life, Jon Inge Gullikstad, i forbindelse med åpningen.

– I etterkant av det rungende adjøet til rollen som sjefsdesigner for Dior, uttalte Raf Simons at han hadde hatt problemer med å kombinere jobb og privatliv. Tidspresset ved å lage seks kolleksjon i året var også ekstremt krevende, og gjorde at han ønsket å slutte. Som sjefsdesigner for Calvin Klein ser det ut til at han har fått frigjort mye mer tid til å kose seg med rollen og drive med ulike kreative krumspring. Denne uken ble det nemlig kjent at han har samarbeidet med The XX om deres nyeste musikkvideo. 

Supreme sitt utrolig hypede og store samarbeid med Louis Vuitton ble lansert i ulike pop-up butikker rundt om i verden fredag denne uken. Det var lenge ukjent hvor de skulle finne sted, og de mest ekstreme Supreme-fanatikerne kastet tilsynelatende alt de hadde i hendene og halset i retning av lokasjonen, med en gang de fant det ut. Hver kunde kunne bare kjøpe to produkter hver, og re-sell prisene for en Supreme x LV-hoodie ligger allerede oppe på utrolige 200 000 kroner.

Siste saker

Mest lest nå
Les mer