Moteuka oppsummert: Har du gått glipp av dette?

Melk & Honning oppsummerer ukas viktigste motenyheter fra inn- og utland:

Urban ønsker å bli ledende innen sport/fashion-konseptet, og skal i løpet av året ta flere grep i butikkene for å markere seg enda sterkere. De feirer en del av satsningen med en egen lookbook av høstkolleksjonen til Adidas.

Cara Delevingne kan nå skrive ned nok en ting på CV´en sin. For etter å ha gjort suksess som både modell, skuespiller og forfatter kan man gjette på at hennes første steg inn i musikkverdenen vil bli en hitt. Denne uken slapp Delevingne nemlig sangen «I Feel Everything» som er en del av soundtracket til den aktuelle filmen  «Valerian and the City of a Thousands Planets». Sangen er laget i samarbeid med blant andre Pharrell.

– September-utgaven av motemagasiner er årets største og viktigste nummer, og det blir lagt mye vekt på å få den aller beste forsiden til å trekke seg til kunder. Allerede nå begynner magasinenes forsider å tikke inn, og Vogue Japan har ikke ligget på latsiden i år. De har samlet en skikkelig god gjeng til forsiden –  Lara Stone, Joan Smalls, Natasha Poly, Doutzen Kroes, Vittoria Cerretti og Anna Ewers pryder covret stylet av ingen ringere enn Anna Dello Russo med skikkelig 70-talls vibber.

Dior har 70-årsjubileum i år, og feirer med en utstilling i Musée des Arts Décoratifs i London denne uken. I tillegg lanseres boken «Dior Catwalk: The Complete Collections» som tar for seg hvert eneste couture og ready-to-wear show siden 1947 til i dag.

– Siden 2015 er det Zalando som har stått bak mote- og musikkmessen Bread & Butter i Berlin. Nå har de sluppet årets program som går av stabelen 1-3 september. Teamet for i år er BOLD, og det viser de med headlines som for eksempel Victor & Rolf Couture show, utstilling av Vivienne Westwood og modellen Adwoa Aboah sin Gurls Talk.

Stella McCartney slår et slag for miljø med merkets nyeste kampanje. Bildene er skutt på en søppeldynge i Skottland, hvor modellene poserer foran store mengder skrot. Formålet er å sette fokus på avfallet som moteindustrien skaper, samt deres påvirkning på miljøet. Dette er helt i tråd med merkets DNA som aldri bruker skinn eller lær, samt fokuserer på bærekraftige materialer i sine kolleksjoner.

– Hypen rundt Gucci ser ikke ut til å dabbe av med det første, og merkets nye digitale lansering vil i hvert fall ikke bidra til at fansen blir mindre oppslukt. Det italienske luksusmerket har nemlig kommet med en app, «Gucci places», som gir oversikt over hvilke steder som har inspirert merkets sjefsdesigner Alessandro Michele. Hvert sted har fått sin egen patch som fansen kan feste på for eksempel veska si.

Les også: Her shopper du billigst luksusvarer i sommer