Nok en arbeidsuke er forbi. Det er mulig du har brukt uka på å lese om «Brexit» eller å jobbe deg halvt ihjel før fellesferien, i stedet for å følge med på motebransjen.
Det er helt greit, for her serverer vi deg alt som har skjedd denne uken i ett enkelt, lettfordøyelig måltid. Velbekomme.
– Den britiske skuespilleren Keira Knightley fortsetter å inspirere Karl Lagerfeld & gjengen hos Chanel, og blir nå merkets ansikt utad.
– Den råstilige 94-åringen Iris Apfel lanserer sin første kleskolleksjon til høsten. I forbindelse med dette skal moteikonet følge i Kim Kardashians fotspor og lansere sine egne emojis.
– Man har lenge lurt på hvem som ville kjøpe opp Balmain, etter at arvingene tidligere i år fortalte at de ønsket å gi fra seg den økonomiske kontrollen. Denne uken ble det klart at Qatars kongefamilie har kjøpt det franske merket.
– Marc Jacobs nye høstkampanje er dyster, vintage horrorfilm-aktig og lesset med kjente fjes, blant dem Kendall Jenner, Marilyn Manson og Missy Elliot. Denne uken ble kampanjebildene sluppet.
– Tidligere kreativ leder for Saint Laurent, Hedi Slimane, saksøker sin gamle arbeidsgiver i et forsøk på å gjenopprette konkurranseklausulen han en gang ønsket å fjerne(?!).
– Cindy Crawfords fremadstormende 14-årige datter, Kaia Gerber, har booket sin første store kampanje for Miu Miu, og kortfilmen er en 5-minutters feminin og vakker sommerhistorie.
– Etter nærmere et halvt år med usikkerhet ble det endelig klart hvem som tar over etter Raf Simons som kreativ leder hos Dior. For første gang i det franske motehusets historie ansettes en kvinne i topposisjonen, nemlig Maria Grazia Chiuri.
Les også: Den norske motebransjen opplever stor vekst