Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Morten Hegseth utfordrer bransjen med nytt hudpleiemerke

Tirsdag 3.desember lanseres hudpleiemerket PLY SKIN, med mål om å forandre måten vi snakker om hudpleie på.

Bak PLY står Morten Hegseth, kreatørduoen Jone Fjellstad og Christopher Waldekrantz sammen med kosmetikkgiganten Lyko. Kosmetikk-giganten Lyko går for første gang går inn i et delt eierskap i utviklingen av et nytt merke.



Anti Beauty

Merket beskriver seg som et «anti-beauty beauty brand» og produktene er laget med et tydelig formål: å pleie og styrke hudbarrieren.

Når det skandinaviske hudpleiemerket PLY SKIN lanseres 3. desember er ett av målene å forandre måten vi snakker om hudpleie på.

Den første kampanjen har fått navnet «Break all barriers but the skin» og foran kamera finner man flere kjente modeller. 



– De står for det PLY handler om: styrke, autentisitet og å våge å bryte barrierer, sier kreativ leder Jone Fjellstad.



– PLY skal ikke korrigere, lysne opp eller kjempe mot aldring på noen måte. Hos oss eksisterer ikke begrep som anti-aging, correcting og brightening. Et vakkert utseende og hud handler aldri om å være perfekt. Det handler først og fremst om selvtillit. Har man i tillegg gode produkter som gjør at man stråler litt ekstra, så er man i mål, sier Christopher Waldekrantz.



PLY, som i første omgang består av dagkremen Care Cream, renseproduktet Clean Slate og glødserumet Beam Drops vil bli solgt via Lykos nettside og fysiske butikker. Produktene vil også bli solgt på merkets hjemmeside.

Representerer noe helt nytt

– Jeg er stolt over at vi kan være med på å realisere et så sterkt profilert varemerke som PLY. Vi har hatt privilegiet av å benytte hele Lykos kompetanse fra produktformulering til produksjon, i tillegg til distribusjonen ut til våre kunder. Vi tror sterkt på at PLY har potensial til å bli et av de store varemerkene for fremtiden, sier Lyko.

Les også
Gine Margrethe med nytt skjønnhetsmerke: Bob Beauté 

Arbeidet med produktene startet for to og et halvt år siden. 



Waldekrantz og Fjellstad driver designbyrået The Odd Society sammen – et byrå med over 10 års erfaring fra hudpleie og livsstilsbransjen.



– På mange måter er disse produktene født ut av vår felles erfaring og kjærlighet til hudpleiebransjen.


Ikke et kjendismerke: – Skal holde meg bak kamera

PLY er på ingen måte nok et kjendismerke på markedet, og Hegseth understreker at ikke er knyttet til hans arbeid som programleder og profil.



– Målet har vært å skape de produktene vi selv alltid har ønsket oss. Jeg vil arbeide med dette produktet som eier og selvfølgelig også som stolt promotør. Men dette er ikke en forlengelse av mitt arbeid foran kamera. Tvert imot. PLY er større og viktigere enn som så, sier han.



Så du blir ikke kampanjemodell?

– På ingen måte. Vi så mulighetene til å lage et nytt varemerke, skape noe nytt, som har potensiale til å bli skikkelig stort, der vi bidrar med det vi elsker og er gode på. Jeg vil arbeide med PLY som eier og selvfølgelig som stolt ambassadør. Men dette er ikke en forlenging av mitt arbeid foran kamera. Tvertimot. PLY er mye større og viktigere enn det, avslutter Hegseth. 


Siste saker

Mest lest nå
Les mer