Men hvor lenge vil bølgen vare?
Active wear har trendet lenge før korona. Men med pandemien fikk trenden for alvor fotfeste – kanskje for alltid – i det jeans i stor grad ble byttet ut med joggebukser på det evige hjemmekontoret. Med (mye) mer tid hjemme og sosial distansering kom også etterhvert behovet for å komme seg opp og ut. Vipps var active wear en like naturlig del av ute som inne – borte som hjemme.
Det biter selvsagt moteaktørene seg merke i. For det mangler ikke akkurat på joggedresser, leisure wear, sports wear eller active wear i en salig miks.
Nå lanserer også Monki sin første active wear-kolleksjon.
Det gjør Monki etter storesøster COS og Arket. Begge lanserte de mer eller mindre nylig ulike former for sportsmotekolleksjoner under korona.
Kolleksjonen, som har fått navnet Feel Good Wear, skal være designet for å kunne være aktiv i. Men skal også være comfy på uansett hvilken aktivitet man bedriver.
Den består av sports-bh-er eller overdeler med tilhørende leggings sort, brun, gul og lilla og kommer i størrelsene XXS til XXL.
Kolleksjonen er i butikk i mai.
Hvor lenge active wear-bølgen kommer til å vare er vanskelig å spå, men mye tyder på at vi etterhvert er klar for noe annet (også).
Google-søkene våre bekrefter nemlig at vi er klare for en slags ny normal der joggebuksa må vike for søk etter høye hæler, fjær, strass, glitter og glam, rysjer og korsett.
Les også: Blir dette plaggene og tilbehøret som trender i år?