M&H skjønnhetsfavoritter: Nyhetene vi gleder oss til

Økologiske favoritter, norsk hudpleie og helt nye merker.

Det er en jungel der ute med lanseringer av nye skjønnhetsprodukter nærmest hver eneste uke. Her er noen av nyhetene vi gleder oss til som er rett rundt hjørnet:

Nuori Protect + Cleansing Milk & Facial Cream

I februar kommer to nyheter fra danske Nuori. Protect + Cleansing Milk og Facial Cream er begge høykonsentrerte hudpleieprodudukter spesielt fremstilt for å fremme hudens overordnede sunnhet ved hjelp av nærende og fuktighetsgivende ingredienser. Som merkets øvrige produkter er også disse helt ferske – de produseres i små kvanta hver 10. til 12. uke og leveres umiddelbart til forhandlere. Det gjør at ingrediensene kan holdes 100 prosent naturlige og med det også så effektive som mulig. Lanseringsdato er 11. februar, og produktene er tilgjengelige på Gimle Parfymeri i Oslo.

Chanel UV Essentiel Face Gel Cream

Den kommer riktignok ikke før i midten av april, men en av årets nyheter på beautyfronten fra Chanel er deres UV Essentiel Face Gel Cream. Den er beriket med blant annet antioksidanter og SPF 50 som skal skal beskytte huden mot både forurensning og UV-stråler. Lanseringsdato er 15. april.

La Prairie Platinum Life Lotion

Platinum-kolleksjonen til det sveitsiske hudpleiemerket La Prairie må sies å være deres aller mest luksuriøse. Det nyeste tilskuddet i rekken er Platinum Rare Cellular Life-Lotion som introduserer enda et steg i hudpleierutinen og brukes etter rens og toner, men før serum og krem. En essens-i-lotion, som på lik linje med de øvrige produktene i serien er infusert med ren platinum, som skal booste hudens cellefornyelse og gjøre den mer mottakelig for annen pleie. I butikk nå hos blant andre Gimle Parfymeri på Frogner i Oslo og Koch Parfymeri i Stavanger.

Elixir Cosmeceuticals Retinex Advanced Corrective Serum

Et nytt medlem av det norske hudpleiemerkets Retinex-familie. Serumet er anti-aging, og skal virke mot fine linjer samt fremme cellefornyelsen, styrke hudbarrieren, gi glød og jevnere hudtone. Brukes som serum under solbeskyttelse dagtid eller under nattprodukt. Brukes 2-3 ganger i uken, og økes etter tilvenning. Er allerede i butikk-

Dermalogica Redness Relief Essence

Rødhet og sensitivitet i huden kan skyldes mange ulike faktorer som genser, stress, kosthold, ingredienser i hudpleie og sminke, allergier og forurensning. Nyheten fra Dermalogica skal redusere rødhet og lindre sensitiv hud uansett årsak. Inneholder blant annet lakrisrotekstrakt og naturlige antioksidanter fra havre som sammen med vitamin E lindrer og roer irritasjon, rødhet og ubehag, salvieekstrakt som styrker og reparerer hudens beskyttende barriere samt juice fra aloe vera som gir fuktighet for å lindre rødhet som følge av tørr hud. Lanseringsdato er 14. mars.

Byredo Rose of No Man’s Land

Det svenske kultmerket Byredo utvider sin Rose of No Man’s Land-serie med seks nye produkter; body wash, body lotion, body cream, hårparfyme, håndkrem og roll-on-olje. Serien er en hyllest til sykepleierne under første verdenskrig som ofte ble referert til som nettopp Rose of No Man’s Land. Duften har noter av rosa pepper, tyrkisk rose, bringebærblomst og hvit amber. Lanseringsdato er 7. mars hos utvalgte forhandlere og online.

Bobbi Brown Crushed Liquid Lip

Leppestift møter balm møter gloss. Nyheten fra Bobbi Brown er utviklet med ulik superfrukt samt ekstrakt fra tranebær, blåbær og bringebær. Den kommer i 14 ulike nyanser med navn som Juicy Date, Give a Fig, In a Jam og Hippy Shake. Lanseres i februar.

Kérastase Blond Absolu

Hårmerket Kérastases kanskje største lansering i 2019 er Blond Absolu – deres første ultrafiolette hårpleie for blondt hår. Serien som inneholder ingredienser som hyaluronsyre, ultra-fiolette pigmenter og edelweiss skal gi pleie av hårfibrene og nøytralisere kobbertoner for en klarere blond farge. Består av såkalte hårbad, masker og leave-in samt en salongbehandling. Lanseres i februar.

Nytt merke: Budgie

En splitter ny hårserie med fokus på styling, samfunn og kreativitet – med andre ord midt i blinken for millennials-generasjonen. Inspirert av undulaten lanseres merket på det nordiske skjønnhetsmerket i februar. Produktene er utviklet av spesialister innen hår og hudpleie samt utvalgte hår-, skjønnhet-, mote- og livsstilsentusiaster. Serien kommer i tre dufter; Green Vibes, Truly Peach og Natural Stories – alt er produsert i Sverige og er 100 prosent vegansk. I Norge kommer produktet online på Kicks.no.

Hovedbilde via Vogue.

Les også: Trenger vi egentlig alle maskene?