Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar

Louis Vuittons nye kampanjemodell er en animekarakter

Louis Vuittons sjefsdesigner Nicholas Ghesquiere er ikke fremmed fra å ta utradisjonelle valg, og nå overrasker han nok en gang.

Tidligere i dag ble det nemlig klart at Louis Vuittons nye kampanjemodell for vår/sommer 2016, er en animefigur kalt «Lightning›. 

Les også : Louis Vuitton resort 2016

 

Skjermbilde 2015-12-29 kl. 12.29.50

 

Animekarakteren som skal fronte merket, er tegnet av den japanske spilldesigneren Tetsuya Nomura. Han har blant annet vært med å utvikle Final Fantasy spillene.

Valget av «Lightning» som kampanjemodell, følger opp tråden fra Louis Vuittons vårkolleksjon i år. Den var både futuristisk og sterk preget av teknologi og animekultur. Modellen som åpnet showet, Warukatta, så ut som om hun hadde spasert rett ut av et tv-spill.

– Vi lever alle sammen med denne nye dimensjonen. Vi jobber alle med å finne ut av hvordan vi skal integrere disse nye digitale, virtuelle og cyber virkelighetene inn i våre ekte liv, fortalte Ghesquiere i etterkant av showet.

Skjermbilde 2015-12-29 kl. 13.13.42

 

Les også : Louis Vuitton med visning i Rio de Janeiro

Les også
Skjem deg bort med spafølelsen hjemme

Siste saker

Mest lest nå
Les mer