Louis Vuittons sjefsdesigner Nicholas Ghesquiere er ikke fremmed fra å ta utradisjonelle valg, og nå overrasker han nok en gang.
Tidligere i dag ble det nemlig klart at Louis Vuittons nye kampanjemodell for vår/sommer 2016, er en animefigur kalt «Lightning›.
Les også : Louis Vuitton resort 2016
Animekarakteren som skal fronte merket, er tegnet av den japanske spilldesigneren Tetsuya Nomura. Han har blant annet vært med å utvikle Final Fantasy spillene.
Valget av «Lightning» som kampanjemodell, følger opp tråden fra Louis Vuittons vårkolleksjon i år. Den var både futuristisk og sterk preget av teknologi og animekultur. Modellen som åpnet showet, Warukatta, så ut som om hun hadde spasert rett ut av et tv-spill.
– Vi lever alle sammen med denne nye dimensjonen. Vi jobber alle med å finne ut av hvordan vi skal integrere disse nye digitale, virtuelle og cyber virkelighetene inn i våre ekte liv, fortalte Ghesquiere i etterkant av showet.
Les også : Louis Vuitton med visning i Rio de Janeiro