Louis Vuittons nye kampanjemodell er en animekarakter

Publisert:

Del innlegg:

Louis Vuittons sjefsdesigner Nicholas Ghesquiere er ikke fremmed fra å ta utradisjonelle valg, og nå overrasker han nok en gang.

Tidligere i dag ble det nemlig klart at Louis Vuittons nye kampanjemodell for vår/sommer 2016, er en animefigur kalt «Lightning›. 

Les også : Louis Vuitton resort 2016

 

Skjermbilde 2015-12-29 kl. 12.29.50

 

Animekarakteren som skal fronte merket, er tegnet av den japanske spilldesigneren Tetsuya Nomura. Han har blant annet vært med å utvikle Final Fantasy spillene.

Valget av «Lightning» som kampanjemodell, følger opp tråden fra Louis Vuittons vårkolleksjon i år. Den var både futuristisk og sterk preget av teknologi og animekultur. Modellen som åpnet showet, Warukatta, så ut som om hun hadde spasert rett ut av et tv-spill.

– Vi lever alle sammen med denne nye dimensjonen. Vi jobber alle med å finne ut av hvordan vi skal integrere disse nye digitale, virtuelle og cyber virkelighetene inn i våre ekte liv, fortalte Ghesquiere i etterkant av showet.

Skjermbilde 2015-12-29 kl. 13.13.42

 

Les også : Louis Vuitton med visning i Rio de Janeiro

Siste artikler

Dette kan du finne på i Oslo i helgen

Enda usikker på hva du skal finne på i helgen? Hva med å sette i gang julestemningen på...

Comprimé: Kapselgarderoben som tåler livet

Comprimé kombinerer tidløs stil med funksjonelle materialer - og vil gjøre det enklere å kle seg godt hver...

Kjendisinvestor investerer i Lululemon

Den amerikanske investoren Michael Burry, best kjent fra filmen The Big Short og for sin rolle i å...

6 trender vi ser overalt akkurat nå

Fra catwalkene i Paris til gatene i Oslo - denne sesongen handler mote om varme, volum og tekstur....

Dua Lipa i samarbeid med eksklusivt hudpleiemerke

Det tyske hudpleiemerket Augustinus Bader har lenge hatt kultstatus blant skjønnhetsentusiaster verden over. Kjente profiler og deres hudpleiere...

Not My First: Når skandinavisk design møter western-luksus

For første gang i Norge lanseres et Luxury Cowboy-brand.Et nytt norsk klesmerke rir inn på motescenen: Not My...

Singles day: Gjør de beste kuppene!

Singles Day har utviklet seg fra et kinesisk fenomen til en global påminnelse om at egenkjærlighet også fortjener...

Endelig åpner Prada-butikken i Oslo

Etter lang tids venting og måneder med spekulasjoner er det nå offisielt: Prada åpner sin første norske butikk...