Hopp til hovedinnhold Hopp til Søk Hopp til Sidebar
Foto: Instagram/ @louisvuitton

Louis Vuitton er på sesong tre uten kreativ direktør

Siste nytt fra Louis Vuitton sin visning under Paris FW.

Siden det sjokkerende dødsfallet til den kreative direktøren for herreklær, Virgil Abloh i november 2021, har Louis Vuitton hedret den avdøde designeren. Luksusmerket har hedret han med store show med store budsjetter, og opptredener med stjerner som Kendrick Lamar og dirigent Gustavo Dudamel.

Ablohs etterfølger er fortsatt ikke kunngjort. Det har nå gått tre sesonger siden hans død, men luksusmerket viser ingen tegn til å trekke seg tilbake.

I følge Business of Fashion var torsdagens show i Paris det siste for administrerende direktør Michael Burke og konserndirektør Delphine Arnault. Snart overlater de ledelsen av merket videre til Diors Pietro Beccari.

Kolleksjonen er signert Louis Vuitton sitt studio for herreklær, og designet sammen med kreativ gjestedirektør Colm Dillane.

Kolleksjonen er en blanding av elegante plagg med skreddersøm, matchet med støvler og tilbehør som store, fargerike vesker. Uformelle plagg som jeansjakker med detaljer på couture-nivå var også å se, noe som er i tråd med Ablohs visjon.

Foto: Instagram/ @louisvuitton
Foto: Instagram/ @louisvuitton
Foto: Instagram/ @louisvuitton
Foto: Instagram/ @louisvuitton

Dillanes signatur la til et snev av frisk pust. Klær i lyse farger, store motiver og slagord i tykk skrift er Dillane sitt preg på kolleksjonen.

Foto: Instagram/ @louisvuitton

Showet sprudlet av god energi og viser Louis Vuittons brede sortiment av herreklær.

Under visningen i Paris sang og danset den spanske superstjernen Rosalía gjennom hele showet. Modellene gikk rundt på en forseggjort catwalk, hvor det var konstruert flere rom for anledningen.

Den spanske superstjernen Rosalía. Foto: Instagram/ @louisvuitton
Den spanske superstjernen Rosalía. Foto: Instagram/ @louisvuitton

Louis Vuitton er luksusens største og mest lønnsomme merke. De anslås å ha brukt over en milliard euro på markedsføring og kampanjer i 2022. Ettersom merkevaren utvides i en enestående skala, og det snart er en ny administrerende direktør fra Dior på plass, vil dette tallet sannsynligvis stige.

Les også
Temu-opprør har fått 15.000 signaturer - Vil endre regelverket

Herrevisningen kom etter uker med synlige reklameaktiviteter for Vuittons storfilm i samarbeid med kunstneren Yayoi Kusama.

Les også: Gucci med første herrevisning på 3 år

Siste saker

Mest lest nå
Les mer