It-jenta Leandra Medine fra Man Repeller samarbeider med stor kleskjede.
Den spanske fast fashion-kjeden Mango drømmer om å gjøre det stort i USA. Men med kun én butikk på hele det amerikanske kontinentet, i New York, må det gjøres viktige strategiske grep for å kunne ekspandere.
Nå samarbeider merket med Amerikas sweetheart, nemlig Leandra Medine kjent fra motebloggen Man Repeller. Kortene holdes foreløpig tett til brystet. Det eneste man vet helt sikkert er at kolleksjonen vil bli tilgjengelig fra oktober av, over hele verden. Det skriver nettstedet Fashion United.
Hva vi kan vente oss er dermed usikkert. Men av Leandra Medine sin stil å dømme kan man håpe den blir like leken, selvsikker og utfordrende som henne selv. For Man Repeller omfavner tross alt moten som kvinner elsker, men som menn ofte misliker.
Stor innflytelse
Dette er ikke første gangen skribenten, bloggeren og forfatteren designer en kolleksjon. I 2016 lanserte Medine en kolleksjon i samarbeid med Atea Oceanie, og skolinjen MR by Man Repeller som er å finne hos Net-a-Porter.
Gjennom Man Repeller har hun opparbeidet seg en enorm status i motebransjen. Verden falt pladask da hun lanserte bloggen sin i 2010, som siden den gang har utviklet seg til et nettsted bestående av flere skribenter som skriver om alt fra mote og skjønnhet, til politikk og kultur.
«Man Repelling» er faktisk blitt et eget uttrykk takket være Leandra Medine. I 2012 var hun på Forbes’ Top 30 under 30-liste, og hun er også å finne på Business of Fashion sin liste over verdens 500 mest innflytelsesrike mennesker innen mote.
«Man Repeller utforsker den ekspansive konstellasjonen av ting kvinner bryr seg om fra et åpent og humoristisk ståsted, med tanken om at en interesse for mote ikke minimerer ens intellekt», skriver Medine selv på nettsiden sin.
Les også: Nå lanserer den svenske supermodellen egen jeanskolleksjon