jack & jones pride. foto produsenten

Kleskjedene omfavner Pride Month

Lanserer egne LGBTQ-kolleksjoner.

Med Pride Month like rundt hjørnet benytter flere aktører muligheten til å lansere egne kolleksjoner. For å sette fokus på og hylle LGBTQ-likeverd, har både Ralph Lauren og H&M designet plagg i regnbuefarger. Dette eksempelet følger nå også kleskjedene Jack & Jones og Carlings.

For å støtte fellesskap, brorskap og mangfold har Jack & Jones i samarbeid med It Gets Better, lansert sin første LGBTQ-kolleksjon. It Gets Better er en nonprofit-organisasjon med mål om å løfte og myndiggjøre lesbiske, homofile, bifile, transkjønnede og skeive ungdommer i hele verden.

Kolleksjonen består av t-skjorter, singletter, en denimvesk og denimjakke. Alle inntektene som kommer inn går til dette formålet.

Tradisjon tro slipper Carlings sin tredje kolleksjon på rad for å hylle Pride. Årets kolleksjon er kjønnsnøytral og består av fem t-skjorter, med en prislapp på 299 kroner. For hver solgte t-skjorte gir Carlings 100 kroner til FRI. En forening for kjønns- og seksualitetsmangfold.

«Carlings mener at alle er like mye verdt, og har rett til å elske hvem de vil. Men for oss er det også en selvfølge å ta et tydelig standpunkt og stå opp mot ulike former for understykking. Kjærlighet er for alle, og det kommer vi alltid til å kjempe for», uttaler Ingeline Gjelsnes, marketing manager i Carlings.

Kolleksjonen fra Jack & Jones:

Kolleksjonen fra Carlings:

Hovedbilde: Jack & Jones

Les også: Prada-gruppen sier nei til pels